Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

CENY: Peugeot e-308 od 197 007 złotych. Drogawo, jak na 54 (51) kWh baterii, 115 kW/156 KM i fatalne przyspieszenie

Peugeot podał ceny Peugeota e-308 First Edition. Samochód „katalogowo” startuje od 203 100 złotych, ale w konfiguratorze prezentowany jest z „ceną specjalną” wynoszącą 197 007 złotych (-3 procent). Producent zachęca do zakupów na raty, jakby miał świadomość, że około 200 tysięcy złotych to raczej wysoka stawka za hatchbacka segmentu C z baterią o pojemności 54 (51) kWh i silnikiem o mocy 115 kW/156 KM oraz 270 Nm momentu obrotowego. Szczególnie, że jest to niemal najsłabiej przyspieszający wariant wśród wszystkich 308, tylko diesel jest wolniejszy o 0,1 sekundy.

Aktualizacja 2023/06/22, godz. 20.24: zaktualizowałem artykuł o wzmiankę o wariancie z silnikiem wysokoprężnym.

Peugeot e-308: cena, specyfikacja i wszystko, co wiemy

Konfigurator modelu dostępny jest TUTAJ, samochód nazywany jest e308, nie e-308. Na stronie można też sprawdzić wariant spalinowy, ale lepiej doń nie przechodzić, żeby nie przerazić się gigantyczną różnicą w cenie między wariantami ze starym napędem (od 104 544 zł) i elektrykami. Z drugiej strony – być może o to właśnie chodzi Peugeotowi?

Wariant First Edition oferowany jest z soczystym zielonym lakierem, kokpitem i-Connect ze spłaszczoną kierownicą, 18-calowymi felgami, matrycowymi reflektorami, podgrzewaną kierownicą i trzyfazową ładowarką pokładową o mocy 11 kW. Większa liczba wersji, w tym warianty słabiej wyposażone (oraz kombi?), mają być dostępne we wrześniu 2023 roku. Tych jednak, którzy chcieliby zaczekać, bo „będzie taniej”, przestrzegamy, że przy Jeepie Avengerze wersja First Edition okazała się minimalnie tylko droższa niż edycja bazowa udostępniona niedługo później.

Peugeot e-308 i e-308 SW (kombi) (c) Peugeot

Peugeot e-308 powstał na platformie EMP2 w wersji 3.0, jego najbliższym krewnym jest Opel Astra Electric, którego ceny powinny zostać podane w ciągu kilkunastu najbliższych dni. Baterię samochodu zbudowano w oparciu o ogniwa NCM811 (lit-nikiel-kobalt-mangan w proporcjach 80-10-10 procent) dostarczane przez CATL. Maksymalny zasięg e-308 to 411 jednostek WLTP, ale liczba ta może dotyczyć mniejszych, 17-calowych felg, których w ofercie z elektrykiem na razie nie ma.

Elektryczny Peugeot ma 4,367 metra długości i rozpędza się do 100 km/h w 10,5 sekundy, jest więc najwolniejszym spośród wszystkich wariantów 308. Wersja spalinowa z silnikiem 96 kW/130 KM osiąga 100 km/h w 9,7 sekundy, hybryda plug-in 132 kW/180 KM rozpędza się do tej samej prędkości po zaledwie 7,6 sekundy.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 1]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version