Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

CENY: Opel Grandland Electric ~77 (73) kWh od 198 900 zł. Wersja 82 kWh od 218 900 zł. 97 kWh i e-AWD wkrótce

Opel podał ceny Opla Grandland Electric, bliskiego krewniaka Peugeota E-3008. Samochód w wersji Edition z baterią o pojemności 73 kWh (wartość użyteczna) dostępny jest od 198 900 złotych. Jako redakcja Elektrowozu jesteśmy właśnie w Ruesselsheim (Niemcy) na jazdach testowych tego modelu oraz wariantu GS z większą baterią 82 kWh – ta kosztuje od 218 900 złotych. Na razie nie wiadomo, ile kosztuje edycja z największą baterią 97 kWh oraz napędem na obie osie, bo będą one trafiać do sprzedaży stopniowo.

Opel Grandland Electric: cena, specyfikacja, wersje

Aktualnie w polskim cenniku (TUTAJ) oferowany jest tylko wariant z silnikiem o mocy 156 kW/213 KM, napędem na przód i baterią o pojemności ~78 (73) kWh lub ~87 (82) kWh [producent podaje tylko wartość użyteczną – red.]. Zasięg WLTP wersji 73 kWh to 523 jednostki WLTP, przy 82 kWh osiągalne maksimum to 582 jednostki WLTP. Specjalnie dla Czytelników Elektrowozu postaraliśmy się, żeby pojeździć obydwiema wersjami; wydaje nam się, że żadna inna polska redakcja tego nie dokonała.

Co ciekawe, obydwie wersje mają 345 Nm momentu obrotowego i przyspieszenie 0-100 km/h trwające 9 sekund. Co jeszcze ciekawsze, wersja 82 kWh – dla uproszczenia zapisu w dalszej części materiału będziemy posługiwać się pojemnościami użytecznymi – ma maksymalną moc ładowania równą 150 kW (1,8 C), podczas gdy 73 kWh rozpędza się do maksymalnie 160 kW (2,2 C).

W 2025 roku pojawi się wariant z napędem na obie osie, Opel Grandland Electric e-AWD, którego podwozie mieliśmy przyjemność zobaczyć z bliska. Na razie dwa silniki będą parowane wyłącznie z mniejszą baterią:

W polskim konfiguratorze kolorem domyślnym Edition jest srebrny (Kristall), chociaż inne barwy nie wymagają dopłaty. Przy GS domyślny jest miedziany (Impakt), za pozostałe lakiery dopłacimy 2 900 złotych. Wersja z normalną baterią ma dach w kolorze nadwozia, wariant ze środkowym akumulatorem (82 kWh), którym jeździliśmy, był wariantem wyposażenia GS i miał dach czarny.

Tańszy Edition posiada m.in. amortyzatory z selektywnym tłumieniem nierówności, fotele Intelli-Seat z ręczną regulacją, LED-owe niematrycowe reflektory, zagłówki regulowane także wzdłuż osi pojazdu, 10-calowy ekran centralny. W edycji GS (od 213 900 zł) dostaniemy m.in. lepsze fotele Intelli-Seat AGR z podgrzewaniem (i podgrzewaną kierownicę), kamerę z tyłu, adaptacyjne reflektory Intelli-lux HD oraz elektryczną klapę bagażnika. Aby w Edition przybliżyć się poziomem wyposażenia do GS, konieczny jest zakup pakietu Tech (+5 000 zł).

Jeżeli macie Państwo pytania o samochód, zapraszamy do zadawania ich w komentarzach lub na Forum Elektrowozu.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.8]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version