Alex Bernstein, analityk cen z firmy CarsDirect, widział rzekomo pierwsze wytyczne dotyczące cen Nissana Leafa e-Plus. Samochód z baterią o pojemności około 60 kWh miałby kosztować o 18 procent więcej niż model dotychczasowy, czyli 35,4 tysiąca dolarów zamiast aktualnych 29,99 tysiąca dolarów netto.

Cena Nissana Leafa 60 kWh w Polsce od 182 tysięcy złotych?

Nissan Leaf (2018) w bazowej wersji Acenta kosztuje dziś w Polsce 153,8 tysiąca złotych. Jeśli różnica wynosząca 18 procent okaże się prawdą i będzie obowiązywać także w Europie, nowy Leaf (2019) powinien kosztować 181,5 tysiąca złotych.

Z polskiego punktu widzenia to spora kwota. Jednak dla Amerykanów 35,4 tysiąca dolarów netto może być całkiem atrakcyjną ofertą. Jak wylicza portal InsideEVs (źródło), najtańsza Tesla Model 3 kosztuje dziś 49 tysięcy dolarów, a Chevrolet Bolt – 36,62 tysiąca dolarów. Teoretycznie na rynku powinna być jeszcze bazowa Tesla Model 3 z baterią 50 kWh za 35 tysięcy dolarów, ale… nie ma jej. Ma być „za kilka miesięcy” w przyszłym roku.

> Najtańsza Tesla Model 3 kosztuje 35 tysięcy dolarów i… na pewno trafi na rynek!

Analityk z CarsDirect twierdzi, że zasięg Nissana Leafa (2019) 60 kWh ma wynieść 362 kilometry, co oznaczałoby bezpośrednią walkę o koronę lidera w segmencie C z Chevroletem Boltem (Tesla Model 3 to już segment D). Na wykresie poniżej nowy elektryczny Nissan to trzeci słupek od góry:

Ile samochody elektryczne mogą przejechać na baterii? W segmencie C liderem jest Chevrolet Bolt, ale na podium może wedrzeć się też Nissan Leaf (2019)

Oprócz większej baterii nowy Nissan Leaf 60 kWh posiadałby również system aktywnego jej chłodzenia (TMS) oraz możliwość ładowania z mocą 100 kW. Gdyby tak się stało, samochód stanowiłby zdecydowanie lepszą ofertę niż Hyundai Ioniq Electric, nawet w wersji (2020). Auto mogłoby śmiało stawać w szranki z mniejszym Hyundaiem Kona Electric albo zbliżoną Kią e-Niro.

> Ceny prądu 2019 w Polsce: niewielkie podwyżki w domach, gigantyczne na stacjach ładowania?

Produkcja nowego Nissana ma ponoć wystartować w styczniu 2019 roku, a auto powinno być dostępne w pierwszej połowie roku 2019. Pojawiały się pogłoski, że auto zostanie udostępnione w wersji kombi – miałoby to pozwolić na powiększenie baterii – skąd rzekomo wzięła się nazwa Nissan Leaf e-Plus. Na razie jednak nie zostały one potwierdzone.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: