Najpierw podrożało, teraz tanieje do poziomów sprzed około roku. Cena Nissana Ariya startuje obecnie od 219 900 złotych w najtańszym, podstawowym wariancie Engage ze średnią baterią i napędem na przód. W cenniku pojawił się model z drugiego końca skali, najlepiej wyposażony Nissan Ariya Evolve+ e-Force z dużą baterią i napędem na obie osie, który dostępny jest od 339 900 złotych. Produkcja nowych wersji rozpocznie się w lipcu, dostawy planowane są na październik 2023 roku.
Ceny Nissana Ariya normalnieją. Na razie do 30 kwietnia
Spis treści
Kiedy pod koniec roku ogłoszono nowe ceny Nissana Ariya, nasz Czytelnik doszedł do takiego poziomu irytacji, że zdecydował się na zakup Ioniqa 5. Najtańszy samochód kosztował bowiem od 239 900 złotych i ci, którzy zapisali się nań wcześniej, ale po okresie gwarantowanych cen, musieli przełknąć gorzką pigułkę z wyższymi kosztami zakupu. Teraz kwoty znormalniały, choć dystrybutor zastrzega, że cennik obowiązuje od 3 do 30 kwietnia (źródło):
- Nissan Ariya 66 (63) kWh Engage, 160 kW/218 KM FWD, do 404 jedn. WLTP – od 219 900 zł [nowe],
- Nissan Ariya 66 (63) kWh Advance – od 239 900 zł,
- Nissan Ariya 66 (63) kWh Evolve – od 258 900 zł,
- Nissan Ariya 91 (87) kWh Engage, 178 kW/242 KM FWD, do 536 jedn. WLTP – od 244 200 zł [nowe],
- Nissan Ariya 91 (87) kWh Advance – od 275 900 zł,
- Nissan Ariya 91 (87) kWh Evolve – od 294 900 zł,
- Nissan Ariya 91 (87) kWh Advance e-Force, 225 kW/306 KM AWD – od 299 900 zł,
- Nissan Ariya 91 (87) kWh Evolve e-Force (AWD) – od 318 900 zł,
- Nissan Ariya 91 (87) kWh Evolve+ e-Force, 290 kW/394 KM AWD, do 499 jedn. WLTP – od 339 900 zł [nowe].
Najtańszy wariant Engage posiada m.in. dwustrefową klimatyzację, w pełni LED-owe reflektory przednie, obsługę Apple CarPlay, 19-calowe felgi aluminiowe, kamerę cofania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, pompę ciepła oraz 1-fazową ładowarkę pokładową 7,4 kW. Pompa ciepła przyda się przy chłodach, warto natomiast zwrócić uwagę, że przy wielu słupkach AC czy nawet ładowarkach uzupełnianie energii będzie trwało wieki. Ostatnio coraz większa liczba urządzeń obsługuje moce 11 kW, co oznacza 230 V, 3 fazy i 16 amperów.
Nissan Ariya i 1-fazowa ładowarka – czym to grozi
Nissan Ariya wyposażony w 1-fazową ładowarkę skorzysta z mocy zaledwie 3,68 kW (maksimum, bez odliczania strat), więc na naładowanie baterii do pełna możemy potrzebować nawet ponad doby! Z tego względu warto rozważyć dopłacenie do wariantu Advance, w ramach którego ładowarka pokładowa jest nie tylko 3-fazowa, ale obsługuje natężenie do 32 amperów i działa z mocą nawet 22 kW.
Gniazdo ładowania Nissana Ariya. Brak dwóch dolnych bolców w górnej części oznacza obecność ładowarki 1-fazowe
Najdroższy Nissan Ariya Evolve+ z wyższą mocą
A co otrzymamy z Nissanem Ariya Evolve+? Przede wszystkim wyższą moc (225 -> 290 kW), która pozwoli na przyspieszenie do 100 km/h w 5,1 sekundy. W standardzie są też 20-calowe felgi i częściowo skórzana tapicerka (nappa). Oprócz tego auto zawiera wszystkie dodatki wariantu Evolve, w tym m.in. nagłośnienie Bose z 10 głośnikami, adaptacyjne reflektory, wentylację przednich foteli, wyświetlacz HUD, „autopilota”, kamery 360 stopni, podgrzewaną kierownicę, przednie fotele i szybę. Kompletny cennik znajduje się tutaj:
Nota od redakcji Elektrowozu: Nissan dla napędu na obie osie stosuje oznaczenie „e-4orce”, ale jest ono dla nas tak dziwaczne, że niezmiennie zastępujemy je normalniejszym „e-Force” lub po prostu „AWD”. Forum Nissan Ariya <- jest tutaj.