Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

CENY: Lotus Emeya od 109 685 euro, odpowiednika 480 300 złotych, za bazowe 450 kW/612 KM i 102 kWh baterii

Należąca do chińskiego koncernu Geely marka Lotus podała ceny Lotusa Emeya. Auto teoretycznie rozpoczyna się od 106 400 euro, ale w holenderskim konfiguratorze nie ma możliwości zejścia poniżej 108 190 euro plus 1 495 euro kosztów dostawy. W efekcie za czteromiejscowe sportowe auto zapłacimy nie mniej niż wspomniane 109 685 euro, co po uwzględnieniu różnic w stawkach VAT daje wyliczone 480 300 złotych. Co wcale nie jest wygórowaną kwotą za model konkurujący z Porsche, nie mówiąc o Lamborghini.

Lotus Emeya: cena, wersje wyposażenia i inne smaczki

Lotus Emeya nawet w bazowej opcji zwany jest W Pełni Elektrycznym Hiper-GT (ang. Fully Electric Hyper-GT), ale można go zamówić w trzech wariantach: Emeya, Emeya S i Emeya R, które kosztują odpowiednio 109 685, 130 585 i 155 025 euro. Wszystkie edycje mają tę samą baterię o pojemności 102 (~97) kWh, wszystkie też obiecują 18 minut na uzupełnienie energii od 10 do 80 procent, o ile tylko mamy dostęp do ultraszybkiej ładowarki 350 kW. Bo auto wykorzystuje architekturę 800 V.

Różnice dotyczą mocy i zasięgu: Emeya i Emeya S obiecują do 610 jednostek WLTP, do 521 kilometrów realnie w trybie mieszanym, do 360 kilometrów przy jeździe z GPS-ową szybkością 120 km/h [obliczenia redakcji]. Mają dwa silniki o maksymalnej mocy 450 kW/612 KM, które pozwalają na przyspieszenie do 100 km/h w 4,15 sekundy. Lotus Emeya R to zupełnie inna liga, gdy chodzi o dynamikę. Auto rozpędza się do 100 km/h w 2,78 sekundy dzięki maksymalnie 675 kW/918 KM mocy i 985 Nm momentu obrotowego, ale jego homologowany zasięg spada do zaledwie 485 jednostek WLTP.

Wszystkie warianty posiadają w standardzie m.in. dwubiegową przekładnię z tyłu, wyświetlacz projekcyjny (HUD), pneumatyczne zawieszenie, sportowa kierownica i wykończenia w karbonie w kabinie. Podstawą jest kolor szary (Kaimu Grey), 20-calowe felgi, czterotłoczkowe zaciski, wykończenie w szarej skórze Nappa i standardowe sportowe fotele. Dopłacimy za inne lakiery, dociąganie drzwi, skrętne tylne koła, aktywny tylny i przedni spojler, „autopilota”, asystenta parkowania czy nastrojowe oświetlenie wnętrza.

Konfigurator TUTAJ.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version