W polskiej ofercie pojawił się nowy Lexus UX 300e, model po drobnym odświeżeniu i z większą niż dotychczas baterią (72,8 zamiast 54,3 kWh pojemności całkowitej). Auto jest też droższe: podczas debiutu poprzednia generacja kosztowała od 214 900 złotych, obecna startuje od 262 900 złotych dla wariantu Pure. Auto nadal wyposażane jest w wycofywany z użytku port ładowania Chademo i baterię chłodzoną powietrzem, przy ekstremalnych temperaturach może więc ładować się istotnie wolniej (upały) lub tracić sporo na zasięgu (mrozy). 

Lexus UX 300e w polskiej ofercie

Producent obiecuje do 450 jednostek WLTP zasięgu przy 17-calowych felgach aluminiowych oferowanych z wersją Pure. To około 385 kilometrów zasięgu realnego w trybie mieszanym i do 270 kilometrów przy jeździe autostradowej. Jednak z racji wykorzystania portu Chademo, który będzie stopniowo znikał z Europy, oraz umiarkowanej szybkości ładowania (olbrzymia większość urządzeń: do 50 kW, nieliczne: do 62,5 kW), modelu raczej nie polecamy do regularnych dłuższych wycieczek. Nie pomaga też wbudowana ładowarka 1-fazowa, która obsługuje maksymalnie 6,6 kW – choć przy eksploatacji w mieście raczej nie będzie przeszkadzać.

Plusem auta jest nowy system multimedialny Lexus Link z ekranem dotykowym oraz obsługą bezprzewodowego Apple CarPlay i przewodowego Android Auto, wcześniej ekran obsługiwało się z poziomu gładzika. Reflektory są LED-owe („Bi-LED”), silnik ma moc 150 kW/204 KM i napędza przednie koła.

W wariancie Business (od 272 900 zł) nabywca ma do wyboru jeden z dziesięciu kolorów lakierów i dwa kolory tapicerek. W standardzie otrzymujemy m.in. czujnik deszczu, kamerę cofania z widokiem 360 stopni i przyciemnione szyby w tylnej części auta. Elektrycznie otwierana klapa bagażnika, system monitorowania martwego pola (BSM) czy ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTAB) dostępny jest w pakiecie Techno kosztującym dodatkowe 7 900 złotych.

Podgrzewana kierownica i podgrzewane oraz wentylowane siedzenia z przodu, ładowarka indukcyjna z przodu dostępne są w wariancie Prestige startującym od 292 900 złotych. Nabywca tak skonfigurowanego auta będzie mógł też wybrać wnętrze z naturalnej skóry, także w jasnych kolorach (Rich Cream, White Ash). Aby otrzymać system audio premium Mark Levinson z 13 głośnikami i 12,3-calowy wyświetlacz multimedialny, konieczne jest dodanie pakietu Luxury (+15 900 zł).

Strona WWW modelu znajduje się TUTAJ.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: