Koncern Stellantis podał ceny Leapmotor T03, niewielkiego elektryka, który może być montowany w fabryce w Tychach. Samochód ma kosztować od 18 900 euro, równowartości 80 600 złotych, co jest kwotą o 10,4 procent wyższą niż bazowa cena spalinowego Fiata Pandy. Z kolej redakcja Elektrowozu usłyszała nieoficjalnie, że południowokoreański konkurent modelu z tego samego segmentu, Hyundai Inster, będzie dostępny za „około 100 000 złotych” i że „cena ma być dobra”.

Leapmotor T03: cena i specyfikacja na tle konkurencji

Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, koncern Stellantis ogłosił początek sprzedaży dwóch aut elektrycznych Leapmotor: T03 i C10. Zamówienia na chińskiego elektryka mają być przyjmowane od końca września, ceny Leapmotor T03 mają zaczynać się od równowartości 80 600 złotych (źródło). Cena Dacii Spring, bezpośredniego konkurenta T03, to 76 900 złotych. Chiński elektryk spod znaku Stellantis (precyzyjniej: joint-venture Leapmotor i Stellantis) ma baterię o pojemności 37,3 (36?) kWh oraz 265 jednostek WLTP zasięgu. Chiński elektryk spod znaku Dacii ma 26,8 (25?) kWh i 225 jednostek WLTP zasięgu.

Dodajmy, że obecna seria T03 pochodzi z transportu, który w lipcu wyruszył do Europy z Chin. Nie ma jeszcze ostatecznej decyzji na składanie auta w Polsce.

Leapmotor T03

Maksymalna moc Leapmotor T03 to 70 kW/95 KM (oraz 158 Nm momentu obrotowego), moc bazowej Dacii Spring to 33 kW/45 KM (i 125 Nm). Wymiary: Leapmotor T03 ma 3,62 metra długości i 2,4 metra rozstawu osi, Spring odpowiednio 3,7 metra i 2,42 metra rozstawu osi, auta są więc niemal identyczne, z tym zastrzeżeniem, że Stellantis obiecuje „przestronność segmentu B”. We wnętrzu Leapmotor T03 znajdziemy między innymi szyberdach (wyposażenie standardowe), 8-calowe liczniki i 10,1-calowy wyświetlacz centralny, kamerę cofania, klimatyzację, a także łączność Bluetooth, z możliwością otwierania samochodu z poziomu aplikacji mobilnej.

Producent podkreśla, że samochód wyposażony jest w jednofazową ładowarkę pokładową AC-DC 6,6 kW oraz obsługuje ładowanie prądem stałym z mocą maksymalną wynoszącą 48 kW (~1,3 C), tymczasem złącze ładowania prądem stałym jest w Dacii opcjonalne, wymaga zakupu wariantu Expression (od 86 000 zł) i dokupienia pakietu ładowania DC (+2 750 zł). Uzupełnienie energii od 30 do 80 procent zajmuje w Leapmotor T03 36 minut, więc w tym przedziale średnia moc ładowania DC to tylko 30 kW. Aktywne chłodzenie nie jest zatem szczególnie wydajne.

Deklarowany zasięg WLTP Leapmotor T03 to 265 jednostek, 226 kilometrów w trybie mieszanym, 159 kilometrów na drodze szybkiego ruchu [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu]. Stellantis obiecuje, że do końca roku auto będzie dostępne w 350 salonach w całej Europie. W Polsce Leapmotor T03 ma być dostępny w 2025 roku.

Bezpośrednią konkurencją modelu jest Dacia Spring, ale już na przełomie lat 2024/25 ma się pojawić kolejna propozycja: Hyundai Inster; cena modelu ma wynieść „około 100 000 złotych”, jak się przy okazji dowiedzieliśmy. Kwota pasuje do wcześniejszych przecieków z Zachodu, gdzie mówiło się o cenie „poniżej 25 000 euro”. Dodajmy, że Inster nawet w podstawowej wersji ma mieć baterię o pojemności 42 kWh, czyli o około 17 procent pojemniejszą niż Leapmotor T03.

Nota od redakcji Elektrowozu: nie mieliśmy świadomość, że Fiat Panda jest aż tak drogi. Nic dziwnego, że koncern Stellantis ogłosił, że szuka następcy dla Tavaresa.

Aktualizacja 2024/09/24, godz. 16.32: dodaliśmy aktualizację dotyczącą montażu Leapmotor T03 w Tychach.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: