Koncern Stellantis będący większościowym (51:49) udziałowcem joint-venture Leapmotor International podał ceny Leapmotor C10, elektryka, który w październiku ma zawitać do części europejskich salonów. W podstawowej konfiguracji Leapmotor C10 kosztuje od równowartości 155 300 złotych, co jest świetną ofertą jak na D-SUV-a z baterią o pojemności 69,9 kWh i silnikiem o mocy 160 kW/218 KM. W Europie takie stawki obowiązują na modele segmentów B- i C-SUV.

Leapmotor C10, czyli jak Stellantis wbija sam sobie nóż w plecy (z korzyścią dla klienta)

Opisywany powyżej cennik Leapmotor C10 wygląda dobrze, a jeśli weźmiemy pod uwagę inne samochody koncernu-matki, prezentuje się wręcz doskonale. Dla porównania: Jeep Avenger (B-SUV) w wersji Longtitude kosztuje od 169 400 złotych, Opel Astra Electric (C) zaczyna się w konfiguratorze od 197 500 złotych! Jeśli zatem Stellantis planuje w tych samych salonach, obok siebie sprzedawać modele elektryczne europejskich firm oraz Leapmotor, to może już dziś uśmiercić część tradycyjnych brandów – będzie taniej.

Wymiary: Leapmotor C10 ma 4,739 m długości i 2,825 m rozstawu osi oraz 435 litrów bagażnika, pod względem rozmiarów lokuje się zatem w środku segmentu D-SUV, bagażnikiem z kolei nieco odstaje od reszty rynku – ale w autach o tych rozmiarach Leapmotor zawsze stawiał na przestronność kabiny i komfort pasażerów. W samochodzie zastosowano liczniki o przekątnej 10,25 cala i 14,6-calowy ekran centralny, firma chwali się też ukrytymi w kokpicie nawiewami oraz wyciszeniem „porównywalnym do modeli luksusowych”. Szklany panoramiczny dach ma 2,1 metra kwadratowego powierzchni, ale posiada elektryczny system zacieniający. System audio wyposażony jest w 12 głośników i obsługuje dźwięk 7.1.

Bateria samochodu ma 69,9 kWh pojemności, jest strukturalna, ogniwa pełnią rolę szkieletu podwozia. Ładowarka pokładowa AC-DC ma moc 6,6 kW (dwie fazy?), przy prądzie stałym samochód uzupełnia energię od 30 do 80 procent w 30 minut, dość wolno, co pozwala nam wnioskować, że mówimy o ogniwach LFP. Deklarowany zasięg WLTP Leapmotor C10 wynosi 420 jednostek, 359 kilometrów realnie w trybie mieszanym, 252 kilometry przy jeździe z szybkością 120 km/h i rozładowaniu baterii do zera [wstępne szacunki redakcji Elektrowozu].

Cena Leapmotor C10 zaczynająca się od równowartości 155 300 złotych dotyczy bazowej wersji Style. Będzie też droższy wariant Design i pięć kolorów lakieru do wyboru. W wersji Style mamy m.in. 18-calowe felgi, elektrycznie sterowane fotele, dwustrefową klimatyzację, szklany dach, opisywane audio 7.1, kamerę 360 stopni, ładowarkę indukcyjną i autopilota. Edycja Design (na zdjęciach: z pomarańczowobrązową tapicerką i zielonym lakierem?) posiada 20-calowe felgi, przyciemniane szyby z tyłu, podgrzewaną kierownicę oraz wentylowane i podgrzewane fotele z przodu.

Obydwa modele Leapmotor (patrz też: Leapmotor T03) pojawią się najpierw w wybranych krajach Europy, do końca roku firma chce być obecna w sumie w 250 salonach Starego Kontynentu. C10 ma być dostępny od października, do Polski może trafić w 2025 roku. W ciągu następnych trzech lat przedsiębiorstwo planuje sprzedaż w innych częściach globu, a także nowe modele.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: