Kia rozpoczęła w Korei Południowej przyjmowanie zamówień na swego najnowszego crossovera, Kię EV3, zauważył portal Electrek a za nim Pan miv (Kia EV3 cena w Korei). Najtańsza wersja modelu, edycja Standard z baterią o pojemności 58,3 kWh, kosztuje 42,08 miliona wonów, co stanowi równowartość 122 800 złotych. Kia EV3 Long Range z baterią 81,4 kWh dostępna jest w wyższej edycji wyposażeniowej Earth. Kosztuje od 46,66 miliona wonów, równowartości 136 200 złotych. Czy mamy szanse na takie kwoty w Polsce? Spróbujmy odpowiedzieć na to pytanie w oparciu o fakty i to, co usłyszeliśmy w Frankfurcie (Niemcy).

Kia EV3 i cena, czyli czego się spodziewać

W podlinkowanym powyżej wątku na Forum Elektrowozu pojawiły się właściwie wszystkie kluczowe informacje, w tym porównanie kosztów zakupu Kii EV3 do Niro EV. Ta ostatnia dostępna była na rodzimym rynku od 54,2 miliona wonów, równowartości 158 200 złotych, jest zatem od 28,8 procent droższa od bazowej EV3. Jeżeli chodzi o Niro EV, różnica między Polską a Koreą Południową jest żadna, pod warunkiem, że porównamy auta nowe z rocznikiem (2023) wyprzedawanym w naszym kraju (patrz: ceny Kia Niro od 157 326 zł). To pewna sugestia dotycząca przyszłości, lecz dziś Kia EV3 jest nowością – na co możemy liczyć?

Z rozmów, które stoczyliśmy podczas premiery Kii EV3, wywnioskowaliśmy, że samochód jest produktem przemyślanym. Ma mieć możliwość pełnienia roli jedynego samochodu w domu, ma być konkurencyjny cenowo względem nadchodzącej [chińskiej] ofensywy i ma się wstrzeliwać w najpopularniejsze segmenty w Europie (B i C). Dotychczas w Korei Południowej te same modele były tańsze niż w Europie mimo wyższych kosztów pracy, jednak z EV3 może być trochę inaczej. Domysł redakcji Elektrowozu: swoją robotę wykona tutaj też polski oddział, który o niektóre modele walczy (Kia EV9), a niektóre odpuszcza (Kia EV6 GT) – Kia EV3 jest kandydatem do powalczenia.

Cen 1:1 z Korei Południowej nie zobaczymy, ale … [spekulacje Elektrowozu]

Istnieje zatem duża szansa, że proporcje z rynku południowokoreańskiego zostaną przeniesione do Polski, przy czym punktem odniesienia będą ceny samochodów nowych. Jeśli zatem bazowa Kia Niro EV w wersji wyposażeniowej M kosztuje 198 900 złotych, cena Kii EV3 w edycji Standard zacznie się od okolic 154 400 złotych a wariantu Long Range od okolic 171 200 złotych. Trend będzie szedł w dół. Zastrzeżmy wszak, że na rynek trafią najpierw bogatsze edycje wyposażenia, które będą nieco droższe, a i sama Kia nie będzie chciała sprzedawać nowości przesadnie tanio. Z drugiej strony: gdy chodzi o zasięg, Kia EV3 Standard odpowiada niemal Niro EV.

Kia EV3 to crossover otwierający segment C oferowany z bateriami 58,3 oraz 81,4 kWh. Obydwa warianty dostępne są z tylko jednym silnikiem o mocy 150 kW/204 KM napędzającym przednie koła. Oficjalny, certyfikowany już zasięg WLTP EV3 to 600 jednostek dla większej baterii i 410 jednostek dla 58,3 kWh. Pierwsze dostawy modelu zaplanowane są na koniec roku.

Nota od redakcji Elektrowozu: Kia bardzo mocno przygląda się bateriom LFP, pracuje też nad modelem EV2. Jest więc przestrzeń do kolejnych obniżek cen, przy czym nie spodziewajmy się ich przed 2026 rokiem.

Nota 2: a gdyby ktoś szukał większego samochodu dziś, to Tesla obniżyła ceny Modelu Y. Bardzo dobre rabaty są też na Kię EV6, wystarczy popytać w salonach.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: