Kia podniosła ceny Kii e-Soul, elektrycznego crossovera segmentu B-SUV. Najtańszy wariant kosztuje już nie 149 990, lecz 165 990 zł (+10,7 procent). To wersja z mniejszą baterią, która w Niemczech właśnie znika z oferty. Zostanie tylko Kia e-Soul 64 kWh, której cena startuje od 180 900 złotych. Klient będzie miał więc do wyboru całą gamę zespołów napędowych, pod warunkiem, że wybierze silnik o mocy 150 kW/204 KM i baterię 64 kWh.

Kia e-Soul jako mały rozrabiaka. Już nie będzie psuć sprzedaży Konie Electric i Niro EV?

Kia e-Soul podobała nam się od dawna, bo łączyła duże zasięgi (do 452 jedn. WLTP) i mocny silnik z pudełkowym nadwoziem gwarantującym zaskakująco dużo przestrzeni w kabinie. Kto chciał jeździć głównie po mieście, wybierał tańszy wariant 39,2 kWh z silnikiem o mocy 100 kW/136 KM. Kto potrzebował samochodu uniwersalnego, stawiał na 150 kW i 64 kWh. Ale czasy, gdy mieliśmy wybór, mają się ku końcowi.

W polskim konfiguratorze jeszcze jest, w Niemczech już znika z oferty mniejsza bateria. A zakup większego akumulatora to spore wydatki, które niemalże zrównują auto z cenami Kii Niro EV. Najtańsza Kia e-Soul 64 kWh w wariancie wyposażeniowym M to koszt rzędu 180 900 złotych. Za wersję L zapłacimy od 191 400 złotych, za XL – od 201 400 złotych.

Konfigurator samochodu znajduje się TUTAJ, a tutaj jest polskie Forum Kia e-Soul.

W bazowej konfiguracji M mamy domyślny niebieski lakier (+0 zł) i czarną materiałową tapicerkę. Za system multimedialno-nawigacyjny i możliwość sterowania samochodem z poziomu aplikacji dopłacimy 4 000 złotych. Za podgrzewane fotele przednie i podgrzewaną kierownicę dodatkowe 1 000 złotych (WIN – Pakiet zimowy). Pompa ciepła wymaga dorzucenia 4 500 złotych.

Jeśli chcemy mieć 3-fazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW, musimy kupić wariant L i dopłacić 2 000 złotych (pakiet 3PH). Za ekran przezierny i podgrzewane oraz elektrycznie składane lusterka (pakiet TEC) trzeba dołożyć kolejne 3 500 złotych. Warto zwrócić uwagę, że na wizualizacji nawet najbogatsza edycja ma okrągłe światła przeciwmgielne (w zderzaku), podczas gdy dotychczas najbogatsze warianty miały podłużne.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 2.3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: