Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

CENY: Hyundai Ioniq 5 (2023) od 202 900 zł za 58 kWh RWD do 285 900 zł za 77 kWh AWD. Uff, nie jest tak źle!

Polski oddział Hyundaia podał ceny Ioniqa 5 z rocznika modelowego (2023) / MY23. Samochód jest nieco droższy niż dotychczas, nie ma już wariantu w cenie poniżej 200 000 złotych, ale bazowe ceny aut nie są tak straszne, jak się spodziewaliśmy. Najtańszy model z mniejszą baterią 58 kWh i napędem na tylną oś kosztuje od 202 900 złotych.

Hyundai Ioniq 5 (2023): ceny, wersje wyposażenia i zmiany w specyfikacji w stosunku do (2022)

Nie przedłużajmy. Pogrubieniem zaznaczyliśmy warianty potencjalnie najbardziej interesujące i w ich przypadku odnieśliśmy się do cennika aut z rocznika modelowego (2022). Ceny są promocyjne, poza promocją zapłacimy o 1 000 zł więcej. Promocje zwykle wygasają po 1-2 miesiącach, ta nie ma żadnej finalnej daty obowiązywania:

Zanim przejdziemy do wersji wyposażenia, opiszmy najważniejsze zmiany technologiczne:

No i najważniejsze: potwierdziła się informacja o wzrośnie cen o kilkanaście procent, natomiast NIE sprawdziła się plotka, że najdroższy wariant będzie kosztował o 20-30 procent więcej.

Najtańsza wersja Dynamiq ma w standardzie m.in. 19-calowe felgi, ręcznie ustawianą kierownicę, przednie reflektory LED, fotel kierowcy z elektrycznym podparciem odcinka lędźwiowego, tapicerkę materiałową, podgrzewane fotele przedniepodgrzewaną kierownicę, łopatki do zmiany rekuperacji, przednie i tylne czujniki parkowania oraz kamerę cofania czy 12-calowy dotykowy wyświetlacz środkowy.

W edycji Techniq, która sprawia wrażenie najbardziej wyważonej i posiadającej najlepszy stosunek możliwości do ceny, otrzymamy dodatkowo gniazdo V2L w kabinie i na zewnątrz, system podgrzewania baterii [przed ładowaniem?], który od dawna był widoczny w oprogramowaniu, a teraz nawet zacznie działać. Oprócz tego Techniq daje nam projekcyjne reflektory LED (matryc nie ma nawet w opcji), podświetlaną listwę ozdobną z przodu, sterowany elektrycznie fotel kierowcy, tapicerkę skórzano-materiałową, przesuwaną konsolę środkową, pompę ciepła, asystent jazdy autostradowej („autopilot”, HDA1) czy bezprzewodową ładowarkę telefonu.

W najbogatszym pakiecie Uniq najważniejsze dodatki do Techniq to system ostrzegania przed kolizją podczas cofania, cyfrowe lusterka boczne w pakiecie TECH (+12 000 zł), dach panoramiczny w pakiecie SUN (+5 000 zł), przednie fotele z pamięcią, tapicerka ze skóry syntetycznej, podgrzewana tylna kanapa, asystent zdalnego parkowania czy system audio Bose z subwooferem.

Oto cały cennik samochodu:

 

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: nie wiemy, jak Hyundai to robi, chyba ma naprawdę dobre kontrakty z SK Innovation i LG Energy Solution, skoro jest w stanie podnosić ceny o zaledwie kilka do jedenastu procent. Na tle tego, co się dzieje w Fordzie, wygląda to całkiem nieźle. W dodatku usłyszeliśmy nieoficjalnie, że jeśli konfiguracja nie będzie szczególnie skomplikowana, może się okazać, że auto będzie do odbioru w przeciągu około pół roku.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 7 głosów Średnia: 4]
Exit mobile version