Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

CENY: Hyundai Inster 42 kWh od 24 295 euro, w Polsce wychodzi nam 106 300 złotych. Wersja 49 kWh o 1 700 euro droższa

Holenderski oddział Hyundaia podał ceny Hyundaia Instera, elektrycznego malucha segmentu A. Miejski crossover ma kosztować od 24 295 (42 kWh) lub od 25 995 euro (49 kWh), co w przeliczeniu na złotówki i po uwzględnieniu VAT-u daje 106 300 lub 113 800 złotych. Polski oddział Hyundaia nie należał dotychczas do szczególnie walczących, przyjmował cenniki narzucone przez centralę, co kończyło się lekkim zawrotem głowy wśród potencjalnych kupujących – dlatego u nas będzie podobnie lub drożej.

Ile kosztuje Hyundai Inster plus specyfikacja i inne ciekawostki

Hyundai Inster oferowany będzie z dwiema pojemnościami baterii, z silnikami o mocy 71 kW/97 KM lub 85 kW/115 KM napędzającymi przednie koła, z 15- albo 17-calowymi felgami i zasięgiem 327 (42 kWh) lub 360-370 jednostek WLTP (49 kWh). W zależności od wybranego wariantu możliwy jest zakup ładowarki pokładowej AC-DC jedno- lub trzyfazowej. Samochód będzie miał też port ładowania DC, za pomocą którego uzupełnimy energię od 10 do 80 procent w 39 minut (obie pojemności baterii). Holenderski cennik Hyundaia Instera jest następujący:


Do edycji Pulse, Evolve i Evolve Sky można dokupić opcjonalny Pakiet Zimowy, w skład którego wchodzi pompa ciepła, podgrzewanie foteli z przodu, podgrzewanie kierownicy oraz podgrzewanie i przygotowanie baterii do ładowania – elementy w zasadzie niezbędne zimą. Pakiet kosztuje 995 euro, równowartość 4 400 złotych. To nie koniec. Jeśli chcemy mieć kamerę 360 stopni, możemy ją kupić w ramach pakietu Tech Pack, ale tylko w Evolve (Sky) i w połączeniu z Pakietem Zimowym. To dodatkowe 1 295 euro (5 700 zł), trzeba zatem założyć, że sensownie wyposażony wariant to Evolve z wymienionymi pakietami, a zatem kosztujący w sumie 28 795 + 995 + 1 295 euro, równowartość 136 000 złotych.

Hyundai Inster a Fiat 500e

To już całkiem sporo jak na samochód segmentu A, choć całkiem nieźle w porównaniu choćby do Fiata 500e, który kosztuje od 130 900 złotych dla baterii o pojemności 23,8 (21,3) kWh. Dodajmy, że pojemności podawane przez Hyundaia to maksymalne wartości użyteczne, czyli Inster w cenie bazowego Fiata 500e powinien mieć około 2,3 raza lepszy zasięg.

Bazowy lakier Hyundaia Instera to kość słoniowa. Inne barwy wymagają dopłaty w wysokości od 695 do 895 euro. Wnętrze Instera jest 4-osobowe, auto przy 3,83 metra długości ma aż 2,58 metra rozstawu osi, podczas gdy Peugeot E-208 należący do segmentu B ma zaledwie 2,54 metra rozstawu osi. Z tego powodu Hyundai Inster robi bardzo dobre pierwsze wrażenie, dziennikarze niemieckich mediów, którzy mieli okazję dotknąć auta, podkreślają, że z tyłu jest aż nadto miejsca:

Do polskiej oferty Hyundai Inster powinien trafić do końca roku. Jego dostawy ruszą w 2025 roku. Wtedy też do sprzedaży wejdzie wariant Hyundai Inster Cross, model „uterenowiony”.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 4]
Exit mobile version