Holenderski oddział Hyundaia podał ceny Hyundaia Instera, elektrycznego malucha segmentu A. Miejski crossover ma kosztować od 24 295 (42 kWh) lub od 25 995 euro (49 kWh), co w przeliczeniu na złotówki i po uwzględnieniu VAT-u daje 106 300 lub 113 800 złotych. Polski oddział Hyundaia nie należał dotychczas do szczególnie walczących, przyjmował cenniki narzucone przez centralę, co kończyło się lekkim zawrotem głowy wśród potencjalnych kupujących – dlatego u nas będzie podobnie lub drożej.

Ile kosztuje Hyundai Inster plus specyfikacja i inne ciekawostki

Hyundai Inster oferowany będzie z dwiema pojemnościami baterii, z silnikami o mocy 71 kW/97 KM lub 85 kW/115 KM napędzającymi przednie koła, z 15- albo 17-calowymi felgami i zasięgiem 327 (42 kWh) lub 360-370 jednostek WLTP (49 kWh). W zależności od wybranego wariantu możliwy jest zakup ładowarki pokładowej AC-DC jedno- lub trzyfazowej. Samochód będzie miał też port ładowania DC, za pomocą którego uzupełnimy energię od 10 do 80 procent w 39 minut (obie pojemności baterii). Holenderski cennik Hyundaia Instera jest następujący:

  • Hyundai Inster 42 kWh E-Motion – 24 295 euro,
  • Hyundai Inster 49 kWh E-Motion – 25 995 euro,
  • Hyundai Inster 49 kWh Pulse – 27 295 euro,
  • Hyundai Inster 49 kWh Evolve – 28 795 euro,
  • Hyundai Inster 49 kWh Evolve Sky – 29 595 euro, odpowiednik polskich 129 500 złotych.


Do edycji Pulse, Evolve i Evolve Sky można dokupić opcjonalny Pakiet Zimowy, w skład którego wchodzi pompa ciepła, podgrzewanie foteli z przodu, podgrzewanie kierownicy oraz podgrzewanie i przygotowanie baterii do ładowania – elementy w zasadzie niezbędne zimą. Pakiet kosztuje 995 euro, równowartość 4 400 złotych. To nie koniec. Jeśli chcemy mieć kamerę 360 stopni, możemy ją kupić w ramach pakietu Tech Pack, ale tylko w Evolve (Sky) i w połączeniu z Pakietem Zimowym. To dodatkowe 1 295 euro (5 700 zł), trzeba zatem założyć, że sensownie wyposażony wariant to Evolve z wymienionymi pakietami, a zatem kosztujący w sumie 28 795 + 995 + 1 295 euro, równowartość 136 000 złotych.

Hyundai Inster a Fiat 500e

To już całkiem sporo jak na samochód segmentu A, choć całkiem nieźle w porównaniu choćby do Fiata 500e, który kosztuje od 130 900 złotych dla baterii o pojemności 23,8 (21,3) kWh. Dodajmy, że pojemności podawane przez Hyundaia to maksymalne wartości użyteczne, czyli Inster w cenie bazowego Fiata 500e powinien mieć około 2,3 raza lepszy zasięg.

Bazowy lakier Hyundaia Instera to kość słoniowa. Inne barwy wymagają dopłaty w wysokości od 695 do 895 euro. Wnętrze Instera jest 4-osobowe, auto przy 3,83 metra długości ma aż 2,58 metra rozstawu osi, podczas gdy Peugeot E-208 należący do segmentu B ma zaledwie 2,54 metra rozstawu osi. Z tego powodu Hyundai Inster robi bardzo dobre pierwsze wrażenie, dziennikarze niemieckich mediów, którzy mieli okazję dotknąć auta, podkreślają, że z tyłu jest aż nadto miejsca:

Do polskiej oferty Hyundai Inster powinien trafić do końca roku. Jego dostawy ruszą w 2025 roku. Wtedy też do sprzedaży wejdzie wariant Hyundai Inster Cross, model „uterenowiony”.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 4]