Nasi Czytelnicy zwrócili nam uwagę, że od początku kwietnia obowiązuje nowy cennik Forda Mustanga Mach-E (2023). Najtańsza wersja samochodu z najmniejszą baterią kosztuje obecnie od 269 550 złotych, podczas gdy niedawno była dostępna od 317 550 (!) złotych. To duży zjazd, ale auto nadal nie jest szczególnie konkurencyjne względem swego głównego konkurenta, Tesli Model Y, która kosztuje obecnie od 224 990 złotych.

Nowe ceny Forda Mustanga Mach-E z rocznika modelowego (2023)

Oto zestawienie nowych cen wraz z odniesieniem do najbliższych Mustangowi Mach-E wariantów Tesli Model Y (poprzednie ceny elektrycznego Forda Mustanga <- tutaj; cenniki dla obu roczników modelowych TUTAJ):

  • Ford Mustang Mach-E RWD 75 (70) kWh, 440 jedn. WLTP: 317 550 -> 269 550 zł, -48 000 zł, -15,1 procent; 119,8 procent ceny Tesli Model Y RWD,
  • Ford Mustang Mach-E RWD 98 (91) kWh, 600 jedn. WLTP: 356 850 -> 313 850 zł, -43 000 zł, -12 procent; 120,7 procent ceny Tesli Model Y LR/AWD,
  • Ford Mustang Mach-E AWD 75 (70) kWh, 400 jedn. WLTP: 350 850 -> 307 850 zł, -43 000 zł, -12,3 procent; 118,4 procent ceny Tesli Model Y LR/AWD,
  • Ford Mustang Mach-E AWD 98 (91) kWh, 550 jedn. WLTP: 388 850 -> 345 850 zł, -43 000 zł, -11,1 procent; 133 procent ceny Tesli Model Y LR/AWD,
  • Ford Mustang Mach-E GT 98 (91) kWh, 490 jedn. WLTP: 433 850 -> 390 850 zł, -43 000 zł, -9,9 procent; 138,6 procent ceny Tesli Model Y Performance.

Nieco zaskakuje nas najtańszy Mach-E z najmniejszą baterią, bo, mimo zapewne najniższej marży, potaniał najbardziej. Taki podstęp – kuszenie możliwie przystępną ceną, żeby tylko zwabić klienta do salonu – zdecydował się Fiat z 500e. Z narzekań naszych Czytelników wynikało, że producent umieścił w cenniku wariant z akumulatorem 24 (21) kWh, ale kupienie go było praktycznie niemożliwe. Z drugiej strony: może patrzymy już na wariant z ogniwami litowo-żelazowo-fosforanowymi?

Dodajmy, że „przystępność” tej ceny Forda Mustanga Mach-E wymaga wzięcia w cudzysłów, bo najsłabszy wariant z najgorszym zasięgiem nadal jest o 20 procent droższy niż Tesla Model Y RWD. Jeżeli ktoś waha się dziś między modelami obu amerykańskich producentów, może sobie powiedzieć „W zasadzie mógłbym kupić elektrycznego Forda. Co prawda ma słabszy zasięg, szczególnie zimą, mniejszy bagażnik i wolniej się ładuje, ale za to jest droższy”.

Niewątpliwymi zaletami Mustanga Mach-E na tle Tesli bardziej zawadiacki wygląd, kamera 360 stopni i czujniki parkowania w standardzie. Przyda się też podgrzewana przednia szyba, dobrze działający system rozpoznawania znaków z ograniczeniem szybkości, bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto oraz liczniki za kierownicą. Warto wszak pamiętać, że Ford wykorzystuje wyłącznie baterie oparte na ogniwach nikiel-kobalt-mangan, tymczasem Tesla w Modelach 3/Y RWD stosuje bardziej długowieczne ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe.

Nowy cennik Forda Mustanga Mach-E (2023):

Nota od redakcji Elektrowozu: z ciekawostek ujawnionych przy okazji zlotu miłośników, który miał miejsce w Chorzowie – w Polsce zarejestrowanych jest 1 121 Mustangów Mach-E.

Interesującym uzupełnieniem artykułu jest komentarz Pana Sebastiana, tym razem z Twittera:

Jeszcze w marcu cześć Dealerów miała na stanie Mustangi z 2022 roku. Ze względu na wysoka cenę desperacja sprzedaży była dość duża. Po wyprzedaniu starego rocznika #Ford dostał zielone światło do obniżki cen.
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 5]