Niemiecki oddział Fiata podał ceny Fiata Grande Panda, elektryka blisko spokrewnionego z Citroenem e-C3. Auto kosztuje od 24 990 euro w podstawowym wariancie (Grande Panda)RED [dziwaczniej się tego napisać chyba nie dało… – red. Elektrowozu]. Wbrew naszym wcześniejszym domysłom, nie jest to wersja z najtańszym zespołem napędowym BEV200, lecz edycja maksymalna, BEV320, z baterią o pojemności 44 (43,8) kWh i silnikiem o mocy 82 kW/113 KM. Wychodzi nam, że polska cena Fiata Grande Panda Red powinna zaczynać się od 106 900 złotych.

Fiat Grande Panda: ceny i wszystko, co wiemy

Polskie ceny obliczyliśmy proporcjonalnie w oparciu o spalinową (hybrydową) wersję Fiata Pandy w edycji wyposażeniowej Pandina, która u nas kosztuje od 85 500 złotych, podczas gdy w Niemczech dostępna jest od 19 990 euro. Nie uwzględnialiśmy promocji. Oszacowana cena Fiata Grande Panda wynosząca 106 900 złotych wydaje się prawdopodobna, jeśli weźmiemy pod uwagę, że za Citroena e-C3 w podstawowej wersji You zapłacimy 107 950 złotych. Dodajmy, że na zdjęciach prasowych pokazywany jest wariant droższy, La Prima – edycja Red ma surowsze wyposażenie, stalowe felgi, ale też jest żółta (źródło):

I Citroen e-C3, i Fiat Grande Panda wykorzystują baterię LFP. Producent podawał dotychczas, że ładowanie od 20 do 80 procent potrwa 26 minut, co daje średnią moc w tym przedziale na poziomie 57 kW (1,4 C). Teraz dowiedzieliśmy się dodatkowo, że uzupełnienie energii od 10 do 80 procent to już 33 minuty postoju. Krzywa ładowania samochodu jest zatem przeciętna, dłuższe wycieczki nie są zalecane, szczególnie, że przybliżony zasięg modelu to około 320 jednostek WLTP (stąd oznaczenie: BEV320), około 274 kilometry realnie w trybie mieszanym, około 192 kilometry przy 120 km/h i rozładowaniu baterii do zera [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu].

Cechą wyróżniającą model jest zwijany przewód ładowania ukryty pod klapką z przodu. Współpracuje on z jednofazową ładowarką pokładową AC-DC. Jeśli wolimy korzystać z typowych słupków ładowania AC lub wallboksów, lepszym rozwiązaniem może być wybór klasycznego gniazda CCS/Typu 2 i trzyfazowej ładowarki pokładowej 11 kW – bez zwijanego przewodu. Port ładowania znajduje się na lewym błotniku z tyłu. Fiat Grande Panda to maluch środka segmentu B, bezpośrednia konkurencja dla Citroena e-C3 i Renault 5 E-Tech Electric. Dodajmy, że cena Renault 5 EV40 z baterią ~43 (40) kWh zaczyna się od 120 900 złotych.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 4.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: