Na bazie cen z Niemiec postanowiliśmy obliczyć, jakie ceny Hyundai Kona Electric może osiągnąć w Polsce. Szacunki nie są zbyt optymistyczne. Wyszło nam, że najtańsza bazowa wersja samochodu z baterią 39,2 kWh będzie kosztowała 163,7 tysiąca złotych.
Hyundai Kona Electric: bez szans na zakup poniżej 140 tysięcy złotych?
Aby uniknąć pułapek kursowych i uwzględnić marże sprzedawców, postanowiliśmy pójść najkrótszą i, naszym zdaniem, najlepszą możliwą drogą. Zaczęliśmy od porównania cen niemieckich i polskich dla różnych modeli Hyundaia:
Model | Hyundai Ioniq Electric | Hyundai Kona 1.0 T-GDI | Hyundai i30 |
Cena w Niemczech (euro) | 33 300 | 17 500 | 17 450 |
Cena w Polsce (zł) | 157 500 | 73 990 | 67 000 |
Proporcja PL : DE | 4,73 : 1 | 4,23 : 1 | 3,84 : 1 |
Jesteśmy narodem wyjątkowo zamożnym, dlatego auta elektryczne są u nas droższe niż wynikałoby to wyłącznie z różnic kursowych i odmiennych stawek VAT [żart]. Spodziewamy się, że elektryczna Kona osiągnie podobne proporcje jak Ioniq Electric, więc szacujemy, że ceny Kony Electric w Polsce będą takie jak te, które znajdują się w ostatnim wierszu tabeli:
Model | Hyundai Kona Electric 39,2 kWh (Trend) | Hyundai Kona Electric 64 kWh (Trend) | Hyundai Kona Electric 64 kWh (Style) |
Cena w Niemczech (euro) | 34 600 | 39 000 | 42 500 |
Cena w Polsce przy proporcji 4:1 | 138 400 | 156 000 | 170 000 |
Cena w Polsce przy proporcji 4,3:1 | 148 780 | 167 700 | 182 800 |
Cena w Polsce przy proporcji 4,7:1 | 163 700 | 183 300 | 199 750 |
Innymi słowy: jeśli się nie mylimy, za niewielki crossover z baterią 39,2 kWh zapłacimy co najmniej 163 700 zł. Za wariant z większą baterią 64 kWh, która pozwala na przejechanie 400+ kilometrów na jednym ładowaniu – już co najmniej 183 tysiące złotych.
Obyśmy się mylili.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|