Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

CENY: Cupra Born (2025) od 183 700 zł dla 63 (59) kWh, od 201 000 zł dla 82 (77) kWh. Nietanio, choć ciekawie na tle VW ID.3

Cupra opublikowała nowy cennik Cupry Born, brata bliźniaka VW ID.3 z nieco bardziej agresywnym wyglądem i wyższą mocą. W roczniku modelowym 2025 (produkcja 2024) samochód kosztuje od 183 700 złotych za wariant z najmniejszą dostępną baterią 63 (59) kWh i mocą (e-Boost, 170 kW/231 KM). W 2021 roku cena Cupry Born 62 (58) kWh e-Boost zaczynała się od 174 200 złotych, ale w ofercie były też warianty tańsze z mniejszymi akumulatorami, których teraz nie ma.

Ceny Cupry Born w trendzie wzrostowym

Na świecie obserwujemy równolegle dwa rozbieżne trendy. Z jednej strony, jak w tym przypadku, samochody elektryczne raczej delikatnie drożeją zamiast tanieć (wyjątek: Tesla), z drugiej: producenci coraz chętniej oferują je w lepszych wersjach wyposażenia z dużymi rabatami. Nie inaczej było z wyprzedażami rocznika VW ID.3 czy właśnie Cupry Born. Nowa oferta nie jest zachęcająca, więc osoby zdeterminowane, by kupić auto, powinny od razu pytać o rabat albo poczekać kilka miesięcy:

Dystrybutor oferuje też dobrze doposażone warianty Advantage Edition, które kosztują o zaledwie 3 100 zł (e-Boost 59 kWh) lub 2 900 (e-Boost 77 kWh, VZ) więcej, a tymczasem w pakiecie posiadają m.in. adaptacyjny tempomat, kamerę cofania (59 kWh) lub kamery 360 stopni (77 kWh, VZ), bezkluczykowy dostęp do samochodu, podświetlenie klamek z przodu, bezprzewodową ładowarkę telefonu, podgrzewane fotele z przodu czy alarm z funkcją dozoru wnętrza.

W każdej wersji dopłaty wymaga pakiet Cargo z drugą podłogą bagażnika i przewodem do ładowania z gniazdka 230 V (+1 978 zł) oraz wyświetlacz projekcyjny (pakiet AR-HUD) wraz z izolowaną akustycznie przednią szybą (+5 595 zł). Pompa ciepła jest wyposażeniem opcjonalnym niezależnie od wariantu i kosztuje 5 595 zł, system audio premium Sennheiser nie wymaga dopłaty (+2 988 zł) tylko przy dużych bateriach i edycji Advantage. Ponadto w najmocniejszym wariancie Veloz mamy do dyspozycji adaptacyjne zawieszenie i nastrojowe oświetlenie wnętrza.

Cupra Born 59 kWh to wersja wyposażona w dotychczasowy silnik APP310 o mocy 150 kW/204 KM, który fabrycznie podkręcono do 170 kW/231 KM, przy czym maksymalna moc (e-Boost) dostępna jest tylko w trybie jazdy Cupra, przy baterii mającej temperaturę między 23 a 50 stopniami i naładowanej do co najmniej 80 procent. Przy większej baterii silnik 82 (77) kWh silnik zostaje ten sam. Dopiero Cupra Born VZ posiada nowy silnik APP550 i najnowszą baterię o pojemności 84 (79) kWh; tutaj silnik też jest podkręcony z nominalnych 210 kW/286 KM do 240 kW/326 KM. We wszystkich wariantach napędzana jest tylko tylna oś, nie ma wersji z napędem AWD. Co ciekawe, Born jest tylko minimalnie droższy niż ID.3 (patrz: ile kosztuje VW ID.3), ale wygląda lepiej i jest mocniejszy.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version