Cupra opublikowała nowy cennik Cupry Born, brata bliźniaka VW ID.3 z nieco bardziej agresywnym wyglądem i wyższą mocą. W roczniku modelowym 2025 (produkcja 2024) samochód kosztuje od 183 700 złotych za wariant z najmniejszą dostępną baterią 63 (59) kWh i mocą (e-Boost, 170 kW/231 KM). W 2021 roku cena Cupry Born 62 (58) kWh e-Boost zaczynała się od 174 200 złotych, ale w ofercie były też warianty tańsze z mniejszymi akumulatorami, których teraz nie ma.

Ceny Cupry Born w trendzie wzrostowym

Na świecie obserwujemy równolegle dwa rozbieżne trendy. Z jednej strony, jak w tym przypadku, samochody elektryczne raczej delikatnie drożeją zamiast tanieć (wyjątek: Tesla), z drugiej: producenci coraz chętniej oferują je w lepszych wersjach wyposażenia z dużymi rabatami. Nie inaczej było z wyprzedażami rocznika VW ID.3 czy właśnie Cupry Born. Nowa oferta nie jest zachęcająca, więc osoby zdeterminowane, by kupić auto, powinny od razu pytać o rabat albo poczekać kilka miesięcy:

  • Cupra Born e-Boost 63 (59) kWh, napęd na tył: 181 800 -> 183 700 złotych (+1 proc., +1 900 zł; we wcześniejszym roczniku modelowym 2024 bateria 62 (58) kWh),
  • Cupra Born e-Boost 82 (77) kWh, napęd na tył: 199 000 -> 201 000 złotych (+1 proc., +2 000 zł; bateria bez zmian),
  • Cupra Born VZ 240 kW/326 KM, 84 (79) kWh, napęd na tył: 223 600 złotych (nowość; źródło).

Dystrybutor oferuje też dobrze doposażone warianty Advantage Edition, które kosztują o zaledwie 3 100 zł (e-Boost 59 kWh) lub 2 900 (e-Boost 77 kWh, VZ) więcej, a tymczasem w pakiecie posiadają m.in. adaptacyjny tempomat, kamerę cofania (59 kWh) lub kamery 360 stopni (77 kWh, VZ), bezkluczykowy dostęp do samochodu, podświetlenie klamek z przodu, bezprzewodową ładowarkę telefonu, podgrzewane fotele z przodu czy alarm z funkcją dozoru wnętrza.

W każdej wersji dopłaty wymaga pakiet Cargo z drugą podłogą bagażnika i przewodem do ładowania z gniazdka 230 V (+1 978 zł) oraz wyświetlacz projekcyjny (pakiet AR-HUD) wraz z izolowaną akustycznie przednią szybą (+5 595 zł). Pompa ciepła jest wyposażeniem opcjonalnym niezależnie od wariantu i kosztuje 5 595 zł, system audio premium Sennheiser nie wymaga dopłaty (+2 988 zł) tylko przy dużych bateriach i edycji Advantage. Ponadto w najmocniejszym wariancie Veloz mamy do dyspozycji adaptacyjne zawieszenie i nastrojowe oświetlenie wnętrza.

Cupra Born 59 kWh to wersja wyposażona w dotychczasowy silnik APP310 o mocy 150 kW/204 KM, który fabrycznie podkręcono do 170 kW/231 KM, przy czym maksymalna moc (e-Boost) dostępna jest tylko w trybie jazdy Cupra, przy baterii mającej temperaturę między 23 a 50 stopniami i naładowanej do co najmniej 80 procent. Przy większej baterii silnik 82 (77) kWh silnik zostaje ten sam. Dopiero Cupra Born VZ posiada nowy silnik APP550 i najnowszą baterię o pojemności 84 (79) kWh; tutaj silnik też jest podkręcony z nominalnych 210 kW/286 KM do 240 kW/326 KM. We wszystkich wariantach napędzana jest tylko tylna oś, nie ma wersji z napędem AWD. Co ciekawe, Born jest tylko minimalnie droższy niż ID.3 (patrz: ile kosztuje VW ID.3), ale wygląda lepiej i jest mocniejszy.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: