Citroen podał ceny Citroena e-C4 X, większego brata e-C4. W najtańszej wersji wyposażenia Feel samochód startuje od 177 700 złotych. Najdroższy Shine Pack to już wydatek rozpoczynający się od 196 100 złotych. Dla porównania: cena Citroena e-C4 rozpoczyna się od 166 900 złotych dla podstawowej opcji wyposażenia Live Pack. Większy e-C4 X nie jest więc znacząco droższy od swego protoplasty a przy okazji oferuje lepszy zasięg (360 vs 343 jedn. WLTP).

Konfigurator modelu znajduje się TUTAJ.

Citroen e-C4 X: cena, opcje wyposażenia i wszystko, co wiemy

Skoro wspomnieliśmy o zasięgu, powiedzmy o specyfikacji e-C4 X. Samochód powstał na tej samej platformie eCMP, na której zbudowano e-C4 czy Opla Corsę-e i na której powstanie Jeep Avenger. To wcześniejsza, nieodświeżona jej generacja z silnikiem o mocy 100 kW/136 KM napędzającym przednie koła i baterią o pojemności 50 (45, ~47?) kWh. Mimo większej bryły, auto udało się zoptymalizować pod kątem zużycia energii elektrycznej: zasięg WLTP Citroena e-C4 X to 360 jednostek, e-C4 to obecnie 343 jednostki (dane z konfiguratorów). Niewykluczone, że jest to kwestia baterii i wygospodarowania większej pojemności użytecznej niż w starszym bracie.

360 jednostek WLTP to około 308 kilometrów realnie w trybie mieszanym i 216 kilometrów przy jeździe autostradowej z szybkością 120 km/h przy założeniu, że rozładujemy baterię do zera [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu]. Przy większych felgach wartości te będą mniejsze.

Auto dostępne jest w wersjach Feel, Feel Pack, Shine i Shine Pack. Najtańsza dostępna jest z białym lakierem, kolory czarny, szary i ciemnoszary wymagają dopłaty wynoszącej 2 500 złotych, za biel perłową (Blanc Nacre) dopłacimy 3 500 złotych. W zestawie są tylko jedne 18-calowe felgi Crosslight i czarne materiałowe wnętrze. Za obicia w kolorze szarości i z „efektem czarnej skóry” dopłacimy 1 350 złotych. Na większe wydatki muszą przygotować się ci, którzy chcieliby mechanizmu utrzymania pasa ruchu („autopilota”) oraz systemu parkowania (Pakiet Jazdy Autonomicznej, +7 050 zł) lub adaptacyjnego tempomatu z rozpoznawaniem znaków (Pakiet Bezpieczeństwa II, +3 400 zł).

Podgrzewane fotele, kierownica i szyba przednia (!) to dopłata wynosząca 2 000 złotych. Za samą kierownicę zapłacimy tylko 400 złotych, ale wiadomo, że podgrzewane fotele dają znacznie wyższe poczucie komfortu. Jeśli potrzebujemy kamery cofania zamiast czujników cofania, musimy wybrać opcję wyposażeniową Feel Pack. Duży wyświetlacz centralny o przekątnej 10 cali znany ze zdjęć prasowych jest oferowany w standardzie w opcji Shine, a podgrzewane fotele w zestawie i system jazdy półautonomicznej znajduje się w najbardziej doposażonym Shine Pack.

Elektryk na stacji ładowania DC rozpędzi się do maksymalnie 100 kW, przy podłączeniu do punktu ładowania prądem przemiennym osiągnie 7,4 kW (ładowarka 1-fazowa) lub 11 kW (opcjonalna ładowarka 3-fazowa). Citroen e-C4 X ma nadwozie typu sedan ze stosunkowo niewielką klapą bagażnika, jednak jego pojemność to aż 510 litrów. Trudno się dziwić tej wartości, skoro z platformy o 2,67 metra rozstawu osi wyprodukowano pojazd o 4,6 metra długości.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]