Na zagranicznych stronach BMW pojawiła się już cena BMW i3 (2019) z większą baterią. W porównaniu do modeli tegorocznych samochód jest droższy o około 1 procent. To oznacza, że nowe BMW i3 w polskich salonach powinno rozpoczynać się od około 169 tysięcy złotych.
Cena BMW i3 (2019) na poziomie (2018) – bierz nowy model!
Spis treści
Rocznik i3 (2018) kosztował do niedawna w Niemczech 37,55 tysiąca euro. Wzmocniona, usportowiona wersja i3s zaczynała się od 41,15 tysiąca euro. Samochód miał baterię o pojemności około 33 kWh i oferował 170-180 kilometrów na jednym ładowaniu:
> Autostradowe zasięgi elektrycznego BMW i3s [TEST] w zależności od szybkości
Tymczasem nowe BMW i3 (2019) ma się rozpoczynać w Niemczech odpowiednio od 38 i 41,6 tysiąca euro. To oznacza, że w Polsce bazowe ceny powinny być następujące (szacunki www.elektrowoz.pl):
- jeśli BMW i3 (2018) 94 Ah kosztuje 167 tysięcy złotych, to cena BMW i3 (2019) 120 Ah / 42,2 kWh wyniesie 169 tysięcy złotych,
- analogicznie dla BMW i3s (2019) – 184 tysiące złotych.
Wzrost jest więc symboliczny i dobrze rokuje: nawet w Wielkiej Brytanii wyniósł on około 3 procent, co w Polsce przełożyłoby się na ceny równe mniej więcej 172 i 187 tysięcy złotych. Wejście na rynek nowego rocznika modelowego oznacza, że starsze wersje będą robiły się coraz tańsze. Mimo wszystko osoby dysponujące odpowiednią ilością gotówki namawiamy do rozważenia zakupu wersji (2019). Powody są dwa: zasięg i liczba miejsc w kabinie.

Nowe BMW i3 (2019) wyróżnia się z zewnątrz kawowym kolorem i… właściwie niczym więcej. Najważniejsze zmiany zaszły bowiem w podwoziu: bateria o większej pojemności pozwala na przejechanie o około 30 procent więcej na jednym ładowaniu (c) BMW

Charakterystyczne tylne drzwi dają świetny dostęp do tylnej kanapy. Doceni je każdy rodzic, który usadza dzieci w foteliku – na podobną wygodę pozwalają tylko wysokiej klasy limuzyny umożliwiające otwieranie drzwi pod kątem niemal 90 stopni (c) BMW
Bateria, zasięg, dane techniczne BMW i3 (2019) + bonus!
Nowe BMW i3 dysponuje baterią powiększoną do 42,2 kWh brutto (37,9 kWh netto, źródło), czyli o niemal 30 procent więcej niż w wersji 94 Ah. Producent chwali się też zasięgiem wynoszącym 246 kilometrów na jednym ładowaniu, co jest wynikiem lepszym niż w przypadku Nissana Leafa (2018).
Wbrew wcześniejszym przeciekom nie zrezygnowano z wariantu ze spalinowym generatorem prądu, BMW i3 REx, która pozwala na przejechanie dodatkowych ~100+ kilometrów na benzynie – wspomniano go w informacji prasowej. Inna sprawa, że ani w niemieckiej, ani w brytyjskiej ofercie go nie znajdujemy.
Jednak dla rodzin najważniejsza będzie inna zmiana: nowe BMW i3 (2019) po raz pierwszy może być zarejestrowane na 5 miejsc! Otrzymujemy więc całkiem przestronny samochód z zasięgiem porównywalnym do konkurencji w znacznie ciekawszej formie i z możliwością przewiezienia trójki, a nie dwójki dzieci, jak dotychczas.

Wnętrze BMW i3 (2019). Tylna kanapa po raz pierwszy może zostać zamówiona w wersji 5-osobowej (c) BMW
Moc BMW i3 (2019) pozostała na zbliżonym poziomie: nadal jest to 170 KM (125 kW, wersja i3) lub 181 KM (133 kW, wersja i3s). O ile w przypadku i3 liczba się nie zmieniła, o tyle dla BMW i3s deklarowana przez producenta moc spadła o 3 KM (2 kW).
Dostawy samochodu mają rozpocząć się już w listopadzie 2018 roku. Polska strona BMW zawiera na razie (1.10) tylko wzmianki dotyczące nowego rocznika modelowego auta. Tu i ówdzie mieszają się one z parametrami starszej wersji, pojawiają się też wtręty niemieckie, np. „bis 260 km” przy informacji o zasięgu.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|