Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

CENY: Audi Q4 35 e-tron 55 (52) kWh od 45 600 euro, około 214 300 zł. W Polsce Audi Q4 e-tron 45 od 245 303 złotych

Audi wprowadziło do oferty nowy, najtańszy model Audi Q4 e-tron oznaczony jako Audi Q4 35 e-tron, z baterią o pojemności 55 (52) kWh i silnikiem o mocy 125 kW/170 KM napędzającym tylne koła. Samochód kosztuje w Niemczech od 45 600 euro, co przy przeliczeniu proporcjonalnym na złotówki oznaczałoby równowartość około 214 300 złotych. Jednak w Polsce wariantu jeszcze nie ma, najniższa cena Audi Q4 e-tron dotyczy modelu 45 z baterią 82 (77) kWh oferowanego w ramach dopłaty „Mój elektryk”.

Audi Q4 35 e-tron vs Audi Q4 45 e-tron „Mój elektryk”

Audi Q4 e-tron 35

Przeliczenia proporcjonalnego powyżej dokonaliśmy na podstawie ceny Audi Q4 e-tron 45 w Niemczech (52 950 euro) i w Polsce (248 800 zł). Deklarowany przez producenta zasięg Audi Q4 e-tron 35 to 355 jednostek WLTP (365 jednostek w wersji Sportback), producent chwali się też możliwością ładowania z mocą do 145 kW oraz zintegrowanym sklepem z popularnymi aplikacjami:

Tym niemniej jeśli ktokolwiek przymierza się do zakupu Audi Q4 e-tron, zamiast czekać na najtańszą wersję 35, powinien przyjrzeć się wersji skonfigurowanej pod dofinansowanie „Mój elektryk”, ponieważ kosztuje ona 245 303 lub 241 073 złotego w zależności od tego, w które miejsce konfiguratora patrzymy. Konfigurator TUTAJ, opis samochodu poniżej:

Audi Q4 45 e-tron: cena w programie „Mój elektryk”

Taki wariant ma baterię o pojemności 82 (77) kWh ładującą się z mocą 135 kW (porównaj VW ID.3 Pro S = 170-185 kW) i nowy silnik APP550 o mocy 210 kW/286 KM napędzający tylne koła. Przyspieszenie samochodu do 100 km/h trwa 6,7 sekundy, z naszych doświadczeń wynika, że APP550 nie łapie zadyszki przy 80 km/h, lecz wytrwale rozpędza samochód do około 120-140 km/h, co jest znaczącą różnicą przy wyprzedzaniu na drogach szybkiego ruchu. Deklarowany przez producenta maksymalny zasięg to 524 jednostki WLTP, 448 kilometrów w trybie mieszanym, 314 kilometrów przy jeździe z GPS-ową szybkością 120 km/h (realnie: 123 km/h 🙂 [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu].

Co ważne: Audi Q5 e-tron 45 skonfigurowane pod dofinansowanie prezentuje się ładnie. W pakiecie dostajemy niebieski lakier metalik (4 230 zł), 21-calowe obręcze Rotor Evo, kiedy więc zimą zdecydujemy się na zimowe opony z 19-calowymi felgami, zauważymy, że spadek zasięgu nie jest tak bolesny, bo część (~7 procent) nadrobią nam mniejsze felgi. To nie koniec: Q4 e-tron pod dopłatę ma matrycowe reflektory, z inscenizacją świateł i dynamicznymi kierunkowskazami w standardzie, LED-owe tylne światła, termoizolacyjne i przyciemniane szyby.

W środku dostaniemy sportowe fotele obszyte mikrofibrą i sztuczną skórą, regulowane ręcznie, ale podgrzewane, aluminiowe wykończenie wnętrza, podświetlane listwy progowe, wnętrze podświetlane na biało z kolorowymi listwami, wirtualny kokpit na licznikach, system audio Audi, trzystrefową klimatyzację, bezprzewodowe Apple CarPlay i przewodowe Android Auto. Ładowarka pokładowa AC-DC jest trzyfazowa o mocy 11 kW, natomiast spodziewajmy się, że producent zaoferuje nam płatny upgrade do wyższej mocy ładowania. Plusem jest pakiet serwisowy Audi Extensive na 4 lata / 120 000 kilometrów, również wliczony w cenę.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4.7]
Exit mobile version