Audi ujawniło polskie ceny Audi A6 e-tron i S6 e-tron w wariantach nadwoziowych Sportback oraz Avant (kombi). Najbardziej podstawowa wersja A6 zaczyna się od 361 200 złotych, w pakiecie zawsze dostajemy baterię o pojemności 100 (94,9) kWh, co najmniej 19-calowe felgi i silnik napędzający tylne koła o mocy 270 kW/367 KM oraz 565 Nm momentu obrotowego (bez Quattro/AWD). Dzięki architekturze 800 V Audi A6 e-tron rozpędzi się na ultraszybkiej ładowarce do 270 kW, energię od 10 do 80 procent uzupełni w 21 minut.
Aktualizacja 2024/10/16, godz. 9.43: nasz Czytelnik znalazł konfigurator Audi A6 e-tron, jest TUTAJ.
Audi A6 Sportback e-tron: cena vs dane techniczne
Spis treści
Polski konfigurator jeszcze nie jest dostępny, natomiast szczegóły podstawowej wersji bez problemu odczytamy w konfiguratorze naszych zachodnich sąsiadów (TUTAJ). Dowiemy się też, że na 21-calowych felgach zasięg WLTP Audi A6 e-tron Performance – tak nazwano wariant RWD – to 673 jednostki, 575 kilometrów realnie w trybie mieszanym, do 404 kilometrów przy jeździe z szybkością 120 km/h i rozładowaniu baterii do zera [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu].
Audi A6 e-tron w tym wariancie wyposażeniowym nie trafia do zaszczytnego grona elektryków przebijających 700 jednostek WLTP na jednym ładowaniu, ale już powinno zaoferować 400+ kilometrów na drodze szybkiego ruchu.
Dodajmy, że na 19-calowych felgach widocznych na zdjęciu poniżej auto obiecuje do 756 jednostek WLTP, lecz producent nawet w bazowej konfiguracji podsuwa nabywcy felgi 20-calowe (ilustracja nr 3), a w rekomendowanym układzie zawsze są to felgi 21-calowe (ilustracja powyżej). Jako redakcja odnosimy niekiedy wrażenie, że najmniejsze felgi pojawiają się w zestawie tylko po to, by zmaksymalizować wyniki według procedury WLTP, bo ich projekty są tak nieestetyczne, jak się tylko da – żeby tylko klient wybrał wersję większą i droższą.

Audi A6 Sportback e-tron na felgach 19-calowych, które pozwalają na osiągnięcie maksymalnego zasięgu (c) Audi

Mimo obecności w konfiguratorze felg 19-calowych, jako bazowa konfiguracja podsuwana jest potencjalnemu nabywcy wersja z bardziej estetycznymi (i droższymi) felgami 20-calowymi (c) Audi
Audi A6 e-tron jest droższe niż modele z tego samego segmentu: Mercedes EQE /cena od 335 300 zł dla EQE 300/, BMW i5 /cena od 345 000 zł dla i5 eDrive40/ czy Tesla Model S /cena od 441 990 zł dla wersji AWD/, tym niemniej jako jedyne wykorzystuje architekturę 800 V, dzięki której bez problemu przebija 250 kW na ultraszybkich ładowarkach. W bazowej wersji z napędem na tył jest też mocniejsze od swoich niemieckich konkurentów. Tak naprawdę Tesli brakuje takiej edycji, nie mówiąc o tym, że Audi oferuje również Audi A6 e-tron Avant, wersję kombi (samochody TUTAJ).
Audi S6 Sportback e-tron: ceny wersji hatchback i kombi
Jeśli chcemy mieć napęd na obie osie, dziś musimy zdecydować się na Audi S6 e-tron, czy to Sportback, czy Avant. Te modele mają w sumie 370 kW/503 KM mocy (chwilowo do 405 kW/612 KM) i 580 Nm momentu obrotowego. Zasięg wynosi 638 jednostek WLTP dla wariantu Sportback oraz 609 jednostek dla wersji Avant, w obu przypadkach dotyczy rekomendowanych 21-calowych felg. Na kołach 20-calowych osiągniemy do 647 jednostek w kombi.
Cena Audi S6 Sportback e-tron startuje od 474 600 złotych, edycja Avant kosztuje od 482 100 złotych. To ciekawe, że niemiecki producent wreszcie zaczyna oznaczać elektryki zgodnie z osiągami, bo pokazuje, że wystarczą dwa silniki, żeby dojść do poziomu, który kiedyś wymagał wielu cylindrów i mocnego doładowania.
Nota od redakcji Elektrowozu: renderingi ukazujące się po kliknięciu 3D-Ansicht (pol. Widok 3D) i prezentujące wybrane opcje w ruchu, „na żywo”, to naprawdę świetne rozwiązanie, które pozwala ocenić realny wygląd skonfigurowanego modelu. Brawa dla Audi.