Luksusowa marka General Motors, Cadillac, pokazała samochód, który ma wejść do sprzedaży pod koniec 2022 roku. To „samochód demonstracyjny”, więc nie wiadomo, czy pojawi się w takiej postaci – ale tak czy siak dopiero za ponad dwa lata. Dlaczego to tyle trwa?

Cadillac Lyriq – dane techniczne i wszystko, co wiemy

Cadillac nie jest dostępny w Polsce, więc na prezentację powinniśmy patrzeć przede wszystkim przez pryzmat specyfikacji. Ta nie rzuca na kolana, więc wydaje się, że mamy do czynienia z zupełnie realnym produktem, który został już ukształtowany i zatwierdzony:

  • 100 kWh baterii,

  • ładowanie z mocą do 150 kW,
  • 480 kilometrów zasięgu,
  • wbudowana ładowarka o mocy 19 kW (240 V, 80 A),
  • napęd na tył lub obie osie,
  • wyświetlacz HUD z elementami rzeczywistości rozszerzonej,
  • 33-calowy wyświetlacz w kokpicie,
  • kolejna generacja systemu jazdy półautonomicznej Super Cruise.

Pokaz samochodu – zdjęcia, renderingi, obietnice – to raczej przypomnienie o sobie i próba powstrzymania klientów, którzy być może chcieliby uciec do innych marek (Tesla? BMW?), niż faktyczna walka o rynek. Trudno ją zresztą prowadzić, gdy samochodu nie będzie w sprzedaży przez kolejne dwa lata, a w tym czasie wszystko może się zdarzyć.

Portal Electrek jest zachwycony wyglądem zewnętrznym Lyriqa i zrozpaczony wnętrzem. Sama prezentacja została dość zaskakująco otwarta, mniej było ekscytacji nowym produktem, a więcej zapowiedzi, że oto patrzymy na coś, czego potrzebuje i świat, i marka. Z naciskiem na słowo „potrzebuje”, jak gdyby Cadillac nie miał szczególnej frajdy z rozwijania auta elektrycznego:

Bateria Cadillaca Lyriq należy do gamy akumulatorów noszących marketingową nazwę Ultium. Będzie wykorzystywać ogniwa NCMA89, czyli z katodami zbudowanymi na bazie litu oraz niklu (89 procent), kobaltu (5 procent), manganu (5 procent) i glinu (1 procent). Z badań opublikowanych w ACS Energy Letters wynika, że ogniwa tego rodzaju są najbardziej obiecujące w porównaniu do NCA89 oraz NCM90 (źródło).

Nie znamy w tej chwili producenta, który korzystałby z ogniw NCMA, nie mówiąc już o tym konkretnym typie NCMA. Przy katodach NCMx najpopularniejsze są katody NCM (większość firm) oraz NCA (Tesla).

Produkcja Lyriqa może wystartować w Chinach już w 2021 roku. W Stanach Zjednoczonych auto będzie dostępne później. W tym czasie na rynku będą już m.in. Tesla Model X (od 2015 roku), Audi e-tron (od 2018 roku), BMW iNext (od 2021 roku). Specyfikacja Tesli Model X już jest lepsza, specyfikacja Audi e-tron jest słabsza, szczegółowych parametrów BMW jeszcze nie znamy.

Premiera online samochodu:

https://www.youtube.com/watch?v=91hlK7sT5-Q

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: