Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

BYD Yuan Pro – elektryk z Chin dla Ameryki Łacińskiej. Nie taki tani jak na wielkość baterii

BYD pochwalił się, że na kilku rynkach Ameryki Łacińskiej oferuje już model BYD Yuan Up sprzedawany pod nazwą BYD Yuan Pro. Samochód ma baterię o pojemności 32 lub 42,1 kWh, ale mimo tego nie jest szczególnie tani w stosunku do możliwości, jakie oferuje. W Chile, gdzie zawitał najpierw, wyceniono go na niemal 27 milionów peso, co po dzisiejszym kursie stanowi równowartość 112 000 złotych. 

BYD Yuan Pro, jeden z pomysłów BYD-a a na elektryfikację Ameryki Środkowej i Południowej

Niewielka bateria łączy się z umiarkowanym zasięgiem, bo wynoszącym 280 lub 380 jednostek NEDC, około 188 lub 255 kilometrów realnie w trybie mieszanym. Akumulator zbudowano w oparciu o ogniwa LFP, która to chemia słabo radzi sobie z niskimi temperaturami, a mimo tego BYD obiecuje bezproblemową eksploatację („płynną pracę”) w przedziale od -30 do 40 stopni Celsjusza za sprawą „zaawansowanej pompy ciepła”.

Samochód otwierałby w Polsce segment C (4,31 m długości, 2,62 m rozstawu osi; VW ID.3 odpowiednio 4,26 m i 2,77 m), ale, co ciekawe, ma zaledwie 265 litrów pojemności bagażnika, jakby użyto w nim ogniw o niższej gęstości energii, mniej wrażliwych na mróz, które wymusiły zwiększenie pojemnika baterii. W standardzie wyposażony jest w port szybkiego ładowania pozwalający na rozpędzenie się do maksymalnie 45 lub 65 kW (mniejsza/większa bateria), firma chwali się też 4 lub 6 poduszkami powietrznymi, opcjonalnymi kamerami 360 stopni, obsługą Apple CarPlay i Android Auto, kluczykiem (kartą) NFC oraz ekranem centralnym o przekątnej 10,1 lub 12,8 cala (źródło).

Cena BYD-a Yuan Pro przeliczona po kursie (patrz: wstęp) nie różni się zbytnio od tej, którą obliczymy proporcjonalnie na podstawie chilijskiej ceny BYD-a Seal. W tym drugim przypadku wychodzi nam, że wariant z bazową baterią 32 kWh kosztowałby od 106 000 złotych – niewiele mniej.

Nota od redakcji Elektrowozu: samochodem zainteresowaliśmy się, bo BYD promuje go na Iksie, tymczasem BlooombergNEF oszacował właśnie, że Ameryka Łacińska przeskoczyła Polskę w udziale elektryków i hybryd plug-in wśród samochodów nowych. Byliśmy zaintrygowani modelami, jakimi BYD kusi nabywców tamtego regionu. Wygląda na to, że są one odrobinę tańsze niż te, które promuje się w Europie – oczywiście kosztem parametrów technicznych.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version