Chiński BYD oficjalnie wróciło z samochodami osobowymi na Stary Kontynent. Po pilotażu z BYD-em Tang w Norwegii firma rozpocznie w połowie października sprzedaż Tanga oraz Hana i Atto 3 w Szwecji, Danii, Holandii, Belgii i Niemczech. Z czasem ma dojść Francja i Zjednoczone Królestwo. Najtańszy BYD Atto 3, konkurent VW ID.4, będzie kosztował od 38 000 euro (dane dla Niemiec).

BYD debiutuje w Europie. To nie był komunikat do odbiorcy premium

Prezentacja była raczej konkretna, ale jej jakość nie licowała z faktem, że Han i Tang aspirują do konkurowania w segmencie premium: dźwięk był niezsynchronizowany, ujęcia pocięte na ostro. Całość zorganizowano zgodnie z fragmentem utworu Radiohead: the best you can is good enough. Dotychczas nie pozwalaliśmy sobie na uwagi tego rodzaju, jednak w tym konkretnym przypadku poczuliśmy lekkie zaskoczenie, które musieliśmy wyrazić. Oby samochody były spasowane lepiej niż ten film.

Duży plus premiery stanowiły rzeczowe informacje o dostępności aut w krajach oraz oficjalne ceny modeli dla Niemiec: BYD Atto 3 wystartuje od 38 000 euro (odpowiednik 187 000 złotych), BYD Han i BYD Tang od 72 000 euro (odpowiednik 354 400 zł). Jako że są to kwoty dla naszych zachodnich sąsiadów, nie da się wykluczyć, że uwzględniono w nich dopłaty, zatem obliczenia dla Polski mogą być niedoszacowane.

Wnętrze BYD-a Han (c) BYD

BYD Atto 3 sprawia wrażenie inspirowanego VW ID.3 i ID.4 oraz Teslą Model 3, co widać zarówno na słupku C/D (wzorki, zarys bryły nadwozia), jak też w projekcie wnętrza. Licznik umieszczono na kolumnie kierownicy, w środkowej części kokpitu znajduje się duży obracalny wyświetlacz. Niektóre elementy wystroju wnętrza zaczerpnięto z wyposażenia siłowni, wśród nich zauważymy uchwyt dźwigni wyboru kierunku jazdy czy okrągłe nawiewy powietrza. BYD Han i Tang to produkty raczej samoistne, wyraziste na swój sposób.

BYD Atto 3, chiński konkurent VW ID.3 (c) BYD

Kokpit BYD-a Atto 3 (c) BYD

Gwarancja na baterię to 8 lat, firma planuje dostarczać auta z użyciem sieci pośredników. Oficjalna sprzedaż samochodów rozpocznie się w połowie października, wraz z Paris Motor Show 2022. Pierwsze zamówione egzemplarze dotrą do Starego Kontynentu jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia.

Kraje, w których samochody BYD powinny być dostępne od połowy października (błękitne) oraz jeszcze w tym roku (szare) (c) BYD

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: