Chiński BYD jest kolejnym producentem, który zdecydował się w Niemczech na stanowczą reakcję w kwestii cen swoich aut. Producent z dnia na dzień ogłosił rabaty sięgające od 5 do niemal 15 procent. To kilka tysięcy euro mniej niż dotychczas. Kwoty nie są tak wysokie, jak w Volkswagenie (niemal 8 000 euro) czy Dacii (10 000 euro), ale pozwalają na kupienie elektryka w cenie zbliżonego modelu spalinowego.

Niższe ceny BYD-ów w Niemczech

Najtańszy BYD Dolphin w wersji wyposażeniowej Comfort kosztuje obecnie od 32 990 euro (źródło), równowartości 143 800, odpowiednika – po uwzględnieniu różnych stawek VAT w Polsce i w Niemczech – 148 600 złotych. Auto jest hatchbackiem otwierającym segment C, ma silnik o mocy 150 kW/204 KM i baterię o pojemności 60,5 (~56) kWh, pompę ciepła w standardzie oraz całkiem sensowne wyposażenie. Wersja Design z kolorowymi felgami i dwubarwnym nadwoziem (zdjęcie poniżej) to wydatek wynoszący 34 990 euro.

W niemieckim konfiguratorze nie ma najtańszych edycji Active i Boost z mniejszymi bateriami 44,9 (~41) kWh.

BYD Dolphin w wersji wyposażeniowej Design

Największy spadek ceny (14,9 procent) dotyczył BYD-a Atto 3. Ten crossover segmentu C w wariancie Comfort kosztuje od 37 990 euro, równowartości 165 500, odpowiednika 171 100 złotych przy baterii o pojemności 60,5 (~56) kWh i silniku 150 kW/204 KM. Model jest bezpośrednią konkurencją dla Kii Niro EV, przyspiesza do 100 km/h w 7,3 sekundy (lepiej niż Niro EV), ma 420 jednostek WLTP zasięgu (gorzej) i ładuje się z maksymalną mocą 88 kW (lepiej).

Przy czym maksymalna moc ładowania to jedno, trzeba jeszcze pamiętać o przebiegu krzywej, a ten w obu modelach wygląda na zbliżony. Tylko że Kia Niro EV kosztuje od 198 900 złotych.

BYD Atto 3

Najmniej potaniał BYD Seal, jego ceny spadły o 5-5,4 procent. Wariant Design (jeden z dwóch dostępnych w ofercie; jest też droższy Excellence) kosztuje od 44 990 euro, równowartości 196 000 złotych, odpowiednika 202 600 złotych. BYD Seal jest bezpośrednim konkurentem Tesli Model 3, ta w bazowej wersji napędowej i wyposażeniowej RWD zaczyna się w Niemczech od 42 990 euro. Chiński sedan ma baterię o pojemności 82,5 (~77) kWh i obiecuje w tym wariancie do 570 jednostek WLTP zasięgu. W teście What Car Seal oferował największy zasięg, ale recenzenci uznali jednak wyższość Modelu 3 Highland.

Wszystkie opisywane auta mają 5 gwiazdek na 5 możliwych w testach zderzeniowych Euro NCAP, wszystkie też zasilane są przez baterię litowo-żelazowo-fosforanową BYD.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]