Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

BYD Tang z aktualizacją. Koniec małej baterii i słabego zasięgu, będzie 108 kWh i 530 jedn. WLTP

Od kilku dni BYD sprzedaje w Niemczech swój sztandarowy model, BYD-a Tang, za 55 692 euro, odpowiednik 252 000 złotych. Model przyciąga przestronnością, ale odstrasza słabym zasięgiem. To się zmieni z nadchodzącą aktualizacją, BYD Tang zyska baterię 108 (103?) kWh zamiast 86 (81?) kWh, dzięki której będzie mógł pokonać do 530 jednostek WLTP na jednym ładowaniu. Samochód zyskał też trzyfazową ładowarkę pokładową a maksymalną moc ładowania podniesiono do 190 kW.

Nowy BYD Tang (2024) bardziej kuszący dla dużych rodzin

BYD Tang lokuje się w okolicy końca segmentu D-SUV (4,87 m długości, 2,82 m rozstawu osi, 5 do 7 miejsc) i byłby świetnym samochodem na dłuższe wojaże z rodziną, gdyby nie jego dotychczasowa bateria i taki sobie zasięg (400 jedn. WLTP). Ratowała go tylko dobra krzywa ładowania, która kilkunastu do 70 procent stała na poziomie 120 kW, o ile tylko ogniwa były odpowiednio rozgrzane.

Nowa wersja BYD-a Tang ma większą baterię, większy deklarowany zasięg i maksymalną moc ładowania wynoszącą 190 kW. Ładowarkę pokładową AC-DC samochodu zmieniono z jedno- na trzyfazową o mocy 11 kW. Obiecywane 530 jednostek WLTP zasięgu to 453 kilometry realnie w trybie mieszanym lub około 320 kilometrów na autostradzie przy 120 km/h i rozładowaniu baterii do zera.

Zmianie najwyraźniej nie ulegają silniki, producent nadal mówi o 380 kW/517 KM mocy i 4,9 sekundy do 100 km/h. Ta ostatnia wartość jest symptomatyczna, dotychczas było to 4,6 sekundy, gdzieś musiało zatem przybyć wagi. W domyśle: w baterii. Nowa cena BYD-a Tang (2024) nie została ujawniona, cytowany przez Electreka przedstawiciel firmy mówi o „byciu przygotowanym na niespodziankę”. To sugeruje, że auto może być dostępne na dotychczasowych warunkach, czyli w cenie bez rabatów wynoszącej 69 615 euro, równowartości 304 900 złotych, odpowiednikowi 315 200 złotych.

Nota od redakcji Elektrowozu: BYD oficjalnie sprzedaje w Polsce tylko samochody dostawcze i ciężarowe. Robi to za pośrednictwem Inter Cars. W branży krążą plotki, że to przygotowanie do debiutu z autami osobowymi w 2024 roku.

Nota 2: w promocji w Niemczech sprzedawany jest wariant dotychczasowy.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version