Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

BYD Seal U z zamieszaniem w Europie. Crossover podobny do BYD-a Seal, do 500 jedn. WLTP zasięgu z baterii 87 kWh

Lekkie zamieszanie w europejskim oddziale marki BYD. BYD Seal U, crossover przypominający Seala, otrzymał homologację w 2023 roku, wtedy też miał testy zderzeniowe Euro NCAP, o czym pisaliśmy. We wrześniu 2023 go zapowiedziano, w ostatnich dniach stycznia 2024 auto rzekomo oficjalnie zadebiutowało w Europie (źródło), zostało opisane w wielu mediach, tymczasem nadal nie ma ceny.

Producenci stosują taką strategię, by sprawdzić gotowość rynku na nowy model lub by nie odstraszać ludzi kosztami zakupu samochodu.

BYD Seal U w Europie. Chodzi o stopniowanie napięcia czy cena będzie wysoka?

BYD-owi może nie spieszyć się z realną premierą Seala U, bo Seal, jego bliski krewny z nadwoziem typu sedan, nie sprzedaje się szczególnie dobrze. Na przykład w styczniu auto zostało kupione w Niemczech w szalonej liczbie 18 egzemplarzy, i to mimo kampanii cięcia cen. Za komunikatem na Iksie (poniżej) nie poszła żadna aktualizacja, nie ma też cenników modelu.

Sam BYD Seal U też wywołuje mieszane uczucia: to europejskie wcielenie modelu BYD Song Plus (źródło), konwersji auta spalinowego na elektryka, dlatego w Państwie Środka auto sprzedawane jest w wariancie spalinowym (hybryda plug-in) i elektrycznym. Elektryk może mieć baterię o pojemności 71 kWh (LFP) lub 87 kWh (NCM), na swojej stronie producent obiecuje „do 500 jednostek WLTP” zasięgu, co daje około 427 kilometrów realnie w trybie mieszanym lub 300 kilometrów przy jeździe autostradowej z szybkością 120 km/h [wstępne obliczenia redakcji].

Dla porównania: Nissan Ariya 91 (87) kWh ma baterię większą o około 4,6 procent, ale maksymalny zasięg już o 7,2 procent wyższy. Obydwa auta w standardzie wyposażane są w pompę ciepła.

Ariya jest o około 18 centymetrów krótsza (pogranicze segmentów C- i D-SUV), ale ma rozstaw osi o centymetr większy. Wygląda na to, że większe wymiary BYD-a Seal U zaowocowały przede wszystkim większym bagażnikiem (552 l vs 468 l w Ariyi FWD).

Dziennikarze brytyjskiego portalu Auto Express spekulują, że Seal U może się najpierw pojawić w Europie w wariancie hybrydowym plug-in. Komunikacja producenta tego nie potwierdza, na stronie mówi się wyłącznie o cechach wariantu elektrycznego, ale wobec słabego przyjęcia chińskich BEV-ów rozpoczęcie sprzedaży od wersji spalinowej nie jest wykluczone.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version