Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

BYD Seal – tak może się nazywać konkurent Tesli Model 3. Instalacja 800 V, 2,9 metra rozstawu osi, ogniwa LFP

Po wprowadzeniu na rynek BYD-a Han, elektryka konkurującego bezpośrednio z Teslą Model S, chiński BYD może przygotowywać się do następnej premiery. Tym razem firma chce ponoć zaprezentować samochód, który będzie konkurował z Teslą Model 3. Auto ma nosić nazwę BYD Seal, wykorzysta ogniwa LFP i zostanie wyposażone w instalację 800 V.

BYD Han się przyjął, czas na atak na niższy segment

BYD Seal powstanie na zupełnie nowej platformie chińskiego producenta, e-Platform 3.0, na której zbudowano model BYD Dolphin – pojazd, który ma cenowo konkurować z samochodami spalinowymi. Seal ma mieć 4,77 metra długości (Tesla Model 3: 4,69 m, Kia EV6: 4,68 m) i 2,9 metra rozstawu osi (Tesla Model 3: 2,875 m, Kia EV6: 2,9 metra).

Nowa platforma oznacza, że elektryk BYD będzie miał instalację 800 V i naładujemy go z mocami przekraczającymi 200 kW na każdej ładowarce HPC (do 350 kW). Tę przewagę nad Teslą ma też Kia EV6 oraz inne auta na bazie E-GMP, nie mają jej natomiast modele z instalacjami 400 V (np. BMW i4). Zgodnie z informacjami podawanymi przez chiński portal Xchuxing, Seal powstanie w trzech wariantach oznaczanych roboczo jako EKEA, EKEB i EKEC. Pierwsze dwa mają mieć silnik o mocy 150 kW/204 KM lub 180 kW/245 KM napędzający jedną oś. Ostatni EKEC to wersja Performance, przy której pojawia się oznaczenie „200+160 kW” (272+217,5 KM).

Najtańszy BYD Seal powinien kosztować w Chinach 82,7 procent ceny Tesli Model 3, co w Polsce oznaczałoby kwotę 182 000 złotych. Pojemności baterii samochodu nie podano, wiadomo jedynie, że zostanie ona zbudowana na bazie ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych. Auto ma zostać pokazane podczas salonu motoryzacyjnego w kwietniu 2022 roku, wizualnie przypomina ponoć koncepcyjny model BYD Ocean X.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Exit mobile version