Podczas salonu motoryzacyjnego w Paryżu BYD zaprezentował modele, które planuje oferować na Starym Kontynencie: Tanga, Hana i Atto 3. Firma zdradziła przy okazji, że już w przyszłym roku może rozpocząć w Europie sprzedaż swego konkurenta dla Modelu 3, BYD-a Seal, również obecnego na stoisku. Przedstawiciel marki wzmiankował nawet, że rozważane jest uzupełnienie oferty o BYD-a Dolphin, najtańszego elektryka w gamie.

BYD Seal / Atto 4 niedługo w Europie, Dolphin na razie niepewny

BYD Seal (na niektórych rynkach: BYD Atto 4) technologicznie prezentuje się jak lepszy krewny Tesli Model 3. Ma instalację 800 V i baterie strukturalne (CTB, ang. cell-to-body) zbudowane w oparciu o ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe, których pojemności wynoszą 61,4 lub 82,6 kWh. Producent nie wysila się, żeby konkurować z Teslą pod względem osiągów, najsłabszy wariant z mniejszą baterią ma silnik o mocy 150 kW/204 KM napędzający tylne koła – w sam raz do normalnej jazdy (patrz też: BYD Seal specyfikacja).

BYD Seal w wariancie Performance (c) BYD

Samochód jest w chińskiej ofercie od 20 maja 2022 roku. BYD ujawnił, że w miesiąc zebrał aż 110 000 rezerwacji, jednak jego dostawy ruszyły w sierpniu i wtedy właścicieli zmieniło niewiele ponad 1 700 egzemplarzy modelu. Jeśli zainteresowanie autem się utrzyma, może zacząć deptać po piętach droższej Tesli. W Europie jego konkurencja będzie silna, stanowi ją oprócz Modelu 3 także błyszczące pod względem wykończenia BMW i4ciesząca się sporym zaufaniem Kia EV6. Nie mówiąc już o szeregu crossoverów.

Informację o wejściu BYD-a Seal na rynek europejski jako pierwszy podał Automotive News Europe. Przedstawiciel chińskiego producenta nie ujawnił konkretnej daty, zapowiedział tylko, że będzie to „prawdopodobnie w przyszłym roku”. Portal dowiedział się też, że BYD rozważa wprowadzenie na nasz rynek swego najtańszego modelu, BYD-a Dolphin /dane techniczne/ z baterią o pojemności 44,9 kWh i zasięgiem do 270 kilometrów (400 jedn. NEDC).

BYD Dolphin (c) BYD

Dolphin jest modelem segmentu B, nowocześniejszym niż Renault Zoe, Peugeot e-208 czy nawet Hyundai Kona Electric, przynajmniej konstrukcyjnie. Jego zaletą jest platforma zaprojektowana z myślą o elektrykach, bez oglądania się na konieczność zachowania wstecznej zgodności (tunel środkowy itp.) oraz bateria strukturalna zbudowana w oparciu o ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe. Instalacja pracuje pod napięciem 800 woltów, zatem ograniczeniem podczas ładowania będą jedynie możliwości samych ogniw.

Samochody BYD są obecnie sprzedawane w Norwegii, Belgii, Danii, Holandii, Szwecji i Izraelu. Do końca roku ma się pojawić oferta dla Niemiec, Francji i Zjednoczonego Królestwa. W 2023 roku zostanie ona rozszerzona na Włochy i Hiszpanię.

BYD na Paris Motor Show 2022 (w języku francuskim, ale proste zwroty i soczyste ujęcia):

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]