BYD oficjalnie wprowadził na rynek model BYD Seal 5 DM-i, w Chinach sprzedawany jako BYD Seal 05 DM-i. Samochód o długości 4,78 metra (segment D) i 2,72 metra rozstawu osi ze 100 jednostkami zasięgu WLTP w trybie elektrycznym oferowany jest od 129 900 złotych. Dla porównania: najprostszy VW Golf (segment C) z najprostszym spalinowym silnikiem o pojemności 1,5 litra, bez baterii i napędu elektrycznego, kosztuje od 119 590 złotych. Trzeba być europejskim patriotą z grubym portfelem, żeby kupić VW Golfa, niestety.
Nowy BYD Seal 5 DM-i: ceny, dane techniczne i wszystko, co wiemy
Jeśli BYD Seal 5 DM-i nie wstrząśnie europejskimi producentami, to nie wiemy, co mogłoby ich zaszokować. Oto chińska limuzyna segmentu D, rozmiarowo lokująca się między Skodą Octavią (4,69 m) i Skodą Superb (4,87 m), która kosztuje tyle, co lekko doposażona Skoda Octavia, o Superbie nie wspominając (od 152 000 zł), z podwójnym zespołem napędowym i całkiem sporą baterią pozwalającą na pokonanie około 85 kilometrów realnie w trybie mieszanym (po mieście i pod miastem; obliczenia redakcji Elektrowozu).
Skoda Octavia nie ma wariantu hybrydowego plug-in, w Superbie zapłacimy za takowy od 191 150 (!) złotych.
Ceny BYD-a Seal 5 DM-i zaczynają się od 129 900 złotych dla wersji Comfort i od 139 900 złotych dla wariantu Design. W ramach podstawowego wyposażenia Comfort otrzymujemy m.in. fotele obite sztuczną skórą, 12,8-calowy obracany ekran centralny, dwa gniazda USB, kluczyk NFC, zasilanie zewnętrznych urządzeń z użyciem V2L (3,3 kW), szklany fach z roletą, dwustrefową klimatyzację, 17-calowe felgi aluminiowe, czujniki parkowania, kamerę cofania czy elektryczny fotel kierowcy. Wersja Design zawiera dodatkowo ładowarkę indukcyjną dla telefonów, audio z 8 (zamiast 6) głośnikami, elektryczny fotel pasażera czy kamery 360 stopni.
Auto ma typowy dla chińskich hybryd silnik spalinowy o pojemności 1,5 litra, silnik elektryczny o mocy 72 kW/98 KM i w sumie maksymalnie 156 kW/212 KM mocy. Przyspieszenie 0-100 km/h BYD-a Seal 5 DM-i trwa 7,5 sekundy, pojemność bagażnika wynosi 508 litrów. Pojemność baterii wynosząca 18,3 kWh to wartość znamionowa, więc do wykorzystania jest nieco mniej, około 16-17 kWh, w zależności od decyzji producenta (i BMS-u). Wbudowana ładowarka pokładowa AC-DC jest jednofazowa, czyli w typowym domu deklarowany czas ładowania (174 minuty) trzeba pomnożyć przez dwa, do około 6 godzin.
Gwarancja na BYD-a Seal 5 DM-i to 6 lat lub 150 000 kilometrów, silnik elektryczny i bateria mają 8 lat gwarancji, przy czym silnik do 150 000 kilometrów przebiegu a bateria do 200 000 kilometrów przebiegu. W czasie tych 8 lat lub 200 000 kilometrów producent obiecuje co najmniej 70 procent pojemności fabrycznej. Sprzedaż modelu rozpoczyna się już teraz, w czerwcu.