BYD zaprezentował małego i taniego elektryka, BYD Seagull (pol. mewa), który w Państwie Środka ma kosztować od 60 000 do 100 000 yuanów. W Polsce byłaby to równowartość od 38 400 do 64 100 złotych, po dodaniu kosztów transportu i podatków od około 65 000 do 110 000 złotych. Auto powinno mieć nieco większy zasięg i lepsze osiągi niż Dacia Spring Electric wytwarzana w Chinach jako Renault K-ZE.

BYD Seagull jako potencjalny konkurent dla Spring Electric

Na razie znamy tylko ten widok samochodu, który trafił do chińskiego Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informatycznych (MIIT). Z dokumentacji wynika, że auto zostanie wyposażone w silnik o mocy 55 kW/75 KM i baterię zbudowaną w oparciu o ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP). Jej pojemność nie jest znana, niektóre dalekowschodnie portale spekulują, że będzie to 30,7 kWh – wartość w sam raz do pokonania realnych 160-200 kilometrów.

BYD Seagull ma 3,78 metra długości i 2,5 metra rozstawu osi, jest więc zdecydowanie samochodem segmentu A, mniejszym od starszego BYD-a Dolphin. Felgi w kołach mają być 15- lub 16-calowe, co nadaje sylwetce typowy „chiński” wygląd. We wnętrzu ma się znaleźć miejsce dla czterech pasażerów, choć z tyłu ilość przestrzeni będzie raczej symboliczna, jak to w autach miejskich.

BYD Seagull (c) BYD, dzięki CnevPost

Wszystkie nowe elektryki BYD należą do serii Ocean, stąd też ich „morskie” nazwy. Nie wiadomo, czy Seagull powstanie na platformie BYD e-Platform 3.0, jak jego więksi bracia, Dolphin i Seal, ale może tak być, bo nawet ten maluch posiada instalację klasy 800 V. W produktach europejskich i amerykańskich zdarza się ona tylko w modelach z największymi bateriami, które mają się szybko ładować (Porsche Taycan, Audi e-tron GT, Lucid Air).

Sądząc po dokumentacji, samochód trafi do sprzedaży w Chinach jeszcze w tym roku. Nie jest jasne, czy będzie oferowany też w Europie, bo BYD musi na razie rozruszać sprzedaż modeli większych, wysokomarżowych, oraz zapoznać rynek z konkurentem Tesli Model 3, BYD-em Seal. Gdyby jednak auto zawitało na Stary Kontynent, konkurowałoby ze wspomnianą Dacią Spring Extreme Electric, Fiatem 500e czy Hondą e.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 3.7]