Przedstawiciel BYD-a, Blade Feng, poinformował, że firma rozpoczyna w Polsce przedsprzedaż samochodów. Zamówienia zbierać będą sieci salonów kojarzone raczej z markami niemieckimi, czyli Cichy-Zasada, Krotoski i Plichta, donosi ISBNews. Jako pierwsze mają trafić na nasz rynek trzy modele: BYD Dolphin, BYD Seal i BYD Seal U, częściowo zatem sprawdziły się nasze domysły, że firma nie wprowadzi do nas aut najdroższych, BYD-a Han i Tang, jednak na szczęście pomyliliśmy się z Dolphinem.
BYD w Polsce oficjalnie od sierpnia. Ceny aut z Chin znane, mogą uwzględniać nowe cła
Spis treści
BYD Dolphin: cena i dane techniczne
Zgodnie z informacją podaną przez ISBNews gamę będzie otwierał BYD Dolphin, którego cena ma się zaczynać w przedziale od 141 do 150 tysięcy złotych. BYD Dolphin jest hatchbackiem segmentu C (4,29 m długości, 2,7 m rozstawu osi), będzie zatem konkurował bezpośrednio z VW ID.3 (zbliżony), Renault Megane E-Tech Electric (mniejszy) i Kią EV3 (zbliżona). Wygląda na to, że auto trafi do nas z największą baterią litowo-żelazowo-fosforanową o pojemności 60,4 kWh, wskazuje na to deklarowany zasięg wynoszący 427 jednostek WLTP, około 365 km realnie w trybie mieszanym, około 256 km na autostradzie przy GPS-owej szybkości 120 km/h. Duża bateria będzie zasilać najmocniejszy silnik 150 kW/204 KM, dzięki któremu przyspieszenie BYD-a Dolphin 0-100 km/h trwa 7 sekund.
BYD Seal: cena i dane techniczne
Tego elektrycznego sedana opisywaliśmy już wielokrotnie, to odpowiedź chińskiego producenta na Teslę Model 3. Cena BYD-a Seal w Polsce ma się zaczynać od 207-234 tys. złotych, producent jest więc mocno pewny siebie i nie chce grać rabatami, raczej proponuje sprawdzenie, co ma do zaoferowania. W zapowiadanej konfiguracji auto ma mieć 520-570 jednostek WLTP zasięgu, w ofercie pojawi się więc wariant z napędem na tył, Design (570 jedn.), i na obie osie, Excellence AWD (520 jedn.). Obydwa powstały na platformie e-Platform 3.0 i wykorzystują baterię LFP o pojemności 82,5 (78?) kWh.
Wersja Excellence AWD jest interesująca, ma 390 kW/531 KM mocy i przyspiesza do 100 km/h szybciej niż Tesla Model 3 Long Range. Wbrew zamierzeniom producenta, spodziewamy się, że w Europie auto mniej będzie szkodzić firmie Muska, może natomiast podgryźć sprzedaż odświeżonej niedawno Kii EV6 oraz BMW i4, które także przeszło mikroskopijny facelifting.
BYD Seal U: cena i specyfikacja
Najmniej rozpisywaliśmy się dotychczas o BYD-zie Seal U, crossoverze nawiązującym wzorniczo do Seala. Według deklaracji producenta, aut oferowane w Polsce będzie kosztowało od 190 do 203 tysięcy złotych, co jest kwotą zaskakującą, jeśli weźmiemy pod uwagę, że Seal U jest większy niż Seal. Wyjaśnieniem może być zasięg, który wynosi 420-500 jednostek WLTP, może się zatem okazać, że otrzymamy wariant z nieco mniejszą baterią, 71 (68?) kWh. Ewentualnie niższa cena będzie dotyczyła wariantu hybrydowego plug-in, BYD Seal U DM-i, bo takowy jest wymieniony na niemieckiej stronie obok swego elektrycznego brata (źródło).
Sam BYD nie potwierdza tych rewelacji, chociaż deklaruje, że chce sprzedawać w Polsce znacznie więcej modeli i elektrycznych, i hybrydowych ładowanych z gniazdka. Pierwszy transport „spodziewany jest pod koniec sierpnia”, salony mają być cztery, w Warszawie, Poznaniu, Bydgoszczy i Gdyni.
Nota od redakcji Elektrowozu: to interesujące, że na kolejną markę z Chin nie zdecydowała się Polska Grupa Dealerska, chociaż dotychczas szukała ona sposobów na zwiększenie obrotów…