BYD ujawnił specyfikację BYD Sealion 7, elektrycznego crossovera, który zadebiutował w trakcie Paris Motor Show 2024 i trafi do sprzedaży w 2025 roku. Samochód dostępny jest z baterią, którą znamy z Seala, czyli 82,5 kWh (wersje Comfort i Design), oraz z wariantem powiększonym do 91,3 kWh (edycja Excellence). Zasięgi WLTP BYD Sealion 7 w zależności od wersji wyposażeniowej wynoszą odpowiednio 483, 455 lub 502 jednostek, odpowiednio 413, 389 lub 429 kilometrów w trybie mieszanym przy rozładowaniu baterii do zera [obliczenia redakcji Elektrowozu].
BYD Sealion 7. Nie będzie taniej niż w Tesli
Chiński BYD wprowadza na rynek samochody elektryczne, które – wbrew temu, czego można by się spodziewać – są nieco droższe niż odpowiadające im modele Tesli. Producent woli kusić nabywców technologiami, w tym obracającym się ekranem centralnym, baterią strukturalną, usztywniającą strukturę samochodu, zbudowaną z użyciem ogniw BYD Blade, kompatybilnością z Apple CarPlay czy Android Auto.
Auto będzie oferowane w Europie w trzech wersjach: Comfort, Design oraz Excellence. Comfort ma mieć jeden silnik napędzający tylne koła o mocy 230 kW/313 KM i 380 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie 0-100 km/h ma trwać 6,7 sekundy, podczas gdy w Tesli Model Y RWD jest to 6,9 sekundy a w Tesli Model Y LR RWD – 5,9 sekundy. Maksymalna moc ładowania to 150 kW, pompa ciepła i wyświetlacz o przekątnej 15,6 cala są standardem we wszystkich edycjach.
Wariant Design dostanie drugi silnik, dzięki czemu jego moc maksymalna wzrośnie do 380 kW/516 KM, moment obrotowy do 690 Nm a auto osiągnie 100 km/h po 4,5 sekundy. Dokładnie takie same parametry ma wersja Excellence, który jednak chwali się najwyższym zasięgiem w ofercie a to za sprawą pojemniejszej baterii. Byd Sealion 7 Excellence już w ramach podstawowego wyposażenia dostanie tapicerkę ze skóry nappa oraz wyświetlacz projekcyjny. Jednak chyba największe zaskoczenie jest przy mocach ładowania: wersja Design obiecuje 150 kW, identycznie jak Comfort (1,8 C), tymczasem Excellence rozpędzi się nawet do 230 kW (2,5 C). Pierwsze dwie będą stały przy ładowarce (10 -> 80 proc.) przez 32 minuty, Excellence potrzebuje już tylko 24 minut postoju.
Model obsługuje technologię oddawania energii V2L z mocą do 3,3 kW, pojemność bagażnika wynosi 520 litrów.
Nota od redakcji Elektrowozu: Antyweb opisał samochód w dziwnie entuzjastycznym tonie, artykuł napakowany jest przymiotnikami i marketingowymi terminami, na które dziennikarze mediów popularnych normalnie nie zwracają uwagi (X Face, CtP, BYD Blade). Jednocześnie materiał mocno przypomina źródłowy materiał Autocar i to do poziomu źle przeliczonej mocy (Tomasz Szwast nie odróżnia bhp od hp a baterię nazywa „ogniwem” ;). Tekst sponsorowany czy próba przypodobania się marce (TUTAJ)?