Chiński BYD ma już w ofercie drona dopasowanego do swego sztandarowego modelu, Yangwanga U8, twierdzi chiński portal CnEVPost. A teraz we współpracy z DJI ma zamiar zaprezentować podobne rozwiązanie dla tańszych modeli. Ma to być „pokładowy inteligentny system dronowy”, opracowany z myślą o influenzerach czy osobach, które chcą „uwiecznić każdy moment ekscytacji podczas podróżowania”. Premiera w niedzielę, 2 marca 2025 roku.
Nadchodzą piękne, majestatyczne ujęcia w recenzjach samochodów?
Pomysł na wożenie drona na pace samochodu nie jest nowy. Prototypowe Porsche Mission E Cross Turismo, protoplasta Porsche Taycan Cross Turismo, już w 2018 roku miało latającego towarzysza na ujęciach reklamowych. Wszystko po to, by naszym obserwatorom z Instagrama, Tiktoka i Facebooka opadła szczęka, gdy zobaczą, jak bardzo jesteśmy szczęśliwi w tych wszystkich pięknych miejscach, do których właśnie dojechaliśmy 😉
Chińczycy niewiele myśląc wzięli się za wdrożenia. Własnego drona dostał Yangwang U8 Off-road Master Edition, w styczniu 2024 roku BYD i DJI pochwaliły się pierwszym na świecie UAS, systemem bezzałogowego statku powietrznego montowanego bezpośrednio na samochodzie (źródło). Dron lądował na specjalnej platformie na dachu samochodu, z opisu wynikało, że platforma jest zadaszona, posiada „inteligentny system przechowywania energii”, mechanizm wymiany baterii (!) i ładowania. Urządzenie potrafiło ponoć podążać za pojazdem, nagrywać lub transmitować filmy z tego przelotu.
Teraz, rok później, systemy dronowe mają zawitać do tańszych pojazdów. Żartujemy nieco z influenzerów, ale nie da się ukryć, że taki zestaw pozwoli na recenzowanie samochodów BYD (Yangwang, Denza itd.) z ujęciami, które przy innych markach wymagały dodatkowego operatora, sprzętu, słowem: kosztowały więcej. Ludzie będą mogli dzielić się nagraniami ze swoich podróży, które normalnie mogłyby nie powstać albo zawierałyby tylko statyczne ujęcia samochodów (kierowca staje, wyciąga sprzęt i kręci). Dron dołączony do Yangwanga U8 Off-road Master Edition może podążać za pojazdem do 55 km/h, jest kontrolowany z poziomu ekranu z samochodu albo osobnego urządzenia.