BYD podał oficjalne ceny BYD-a Dolphin Surf, swego najmniejszego elektryka (segment B) z linii oceanicznej. Auto w wersji wyposażeniowej Active z silnikiem 65 kW/88 KM napędzającym przednie koła i baterią 30 (~28) kWh kosztuje 82 700 złotych. Najbogatsza wersja wyposażeniowa Comfort z silnikiem 115 kW/156 KM i baterią 43,2 (~41) kWh kosztuje 110 500 złotych. Pomiędzy nimi jest wersja Boost z większą baterią i słabszym silnikiem, która kosztuje 97 700 złotych. Specyfikacja i szczegóły wyposażenia poniżej.
BYD Dolphin Surf: ceny, dane techniczne i wszystko, co wiemy
Spis treści
Zamiast snuć opowieści, tabelka dostarczona przez producenta. Samochód jest nieco dłuższy niż Renault 5 E-Tech Electric (segment B) i Hyundai Inster (segment A), znacząco dłuższy od Leapmotora T03 (segment A, 3,62 m), który dotychczas był postrzegany jako bezpośrednia konkurencja Dolphina Surf:
BYD Dolphin Surf powstaje na platformie e-Platform 3.0 z baterią strukturalną i ogniwami na całą szerokość pakietu (blade, pol. klinga, ostrze). Wykorzystywana jest wyłącznie chemia litowo-żelazowo-fosforanowa, możemy więc szacować, że przy ogniwach Li-NCM Dolphin Surf mógłby mieć baterię o pojemności około 50-52 kWh. Ale nie ma. Czas ładowania od 10 do 80 procent to 30 minut, jest to wartość przyzwoita. Inna sprawa, że nawigacja prognozuje dość długie postoje na uzupełnianie energii, jakby 30 minut dotyczyło sytuacji absolutnie optymalnej. O tym jednak w następnym artykule.
Cytrynowożółty lakier oferowany jest w standardzie. Nawet w słońcu jest nieco mniej soczysty niż na zdjęciach prasowych, ale to dodaje mu uroku. Natomiast sam fakt, że mocno rzuca się w oczy, paradoksalnie, nie jest jego zaletą, bo eksponuje dużą boczną „blachę” auta
Maksymalny zasięg WLTP BYD-a Dolphin Surf w najmocniejszym wariancie Comfort to 310 jednostek WLTP. Wersja ze słabszym silnikiem i tą samą baterią obiecuje 322 jednostki WLTP. Przy zastosowaniu kół 15-calowych (tylko Active) prawdopodobnie udałoby się przebić 330 jednostek WLTP – taka wartość pojawiała się w przedpremierowych zapowiedziach. W każdym razie: 310 jednostek WLTP to około 265 kilometrów realnie w trybie mieszanym, około 186 kilometrów przy szybkości 120 km/h i rozładowaniu baterii do zera [wstępne szacunki redakcji Elektrowozu].
BYD Dolphin Surf, opcje wyposażenia
Wszystkie wersje mają cztery miejsca w kabinie, jak Hyundai Inster i o jedno miejsce mniej niż Renault 5 E-Tech Electric. Wszystkie też mają bagażnik o pojemności 308 litrów oraz, to ważne dla rodziców, aż 3 mocowania Isofix. Standardem jest też obracany ekran centralny o przekątnej 10,1 cala, kluczyk NFC z czujnikiem przy lusterku, tylne czujniki parkowania, kamera cofania, system oddawania energii V2L, adaptacyjny tempomat czy nawet cytrynowożółty lakier Lime Green.
Podstawowy wariant Active Dolphina Surf przyspiesza do 100 km/h w 11,1 sekundy i ładuje się z mocą do 65 kW. Wersja Boost na ładowarce DC osiągnie 85 kW, jej nabywca otrzyma też elektrycznie regulowane fotele przednie, wycieraczki z czujnikiem deszczu i elektrycznie składane lusterka. Najdroższa edycja Comfort przyspiesza do 100 km/h w 9,1 sekundy, ma m.in. kamery 360 stopni, LED-owe reflektory, podgrzewane przednie fotele i indukcyjną ładowarkę telefonu.
Samochody dostarczane będą od czerwca. Objęte są sześcioletnią gwarancją producenta oraz ośmioletnią na silnik i baterię.
Nota od redakcji Elektrowozu: zdarzyło nam się niechcący podsłuchać kilka rozmów o samochodzie, gdy cena nie była jeszcze znana. Ciepło nam się na sercu robiło, kiedy regularnie za najbardziej wiarygodną kwotę podawano znajomo brzmiącą frazę „osiemdziesiąt coś tysięcy” 😉 Dziękujemy też Czytelnikowi, który podzielił się z nami informacją na temat auta, podana przez niego cena różniła się o zaledwie 300 złotych od tej, która dziś jest już oficjalna.