BYD podał ceny BYD-a Atto 2 (w Chinach: BYD Yuan Up, gdzie indziej: BYD Yuan Plus, BYD Yuan Pro), małego crossovera pogranicza segmentów B i C. Auto wyposażone jest w baterię o pojemności 45,1 kWh i oferuje do 312 jednostek WLTP zasięgu. Samochód jest bezpośrednim konkurentem Peugeota E-2008, jest od niego minimalnie tańszy, ale technologicznie prezentuje się słabiej niż model europejski. Gorszy ma zasięg, wolniej się ładuje, w standardzie jest natomiast nieco lepiej wyposażony.

BYD Atto 2. Naprawdę o takie tanie auta elektryczne nam chodzi?

Producent nazywa BYD-a Atto 2 „SUV-em” segmentu B, jednak przy 4,31 metra długości auto należałoby uznać raczej za otwierające segment C-SUV. Z drugiej strony: Atto 2 ma tylko 1,83 metra szerokości i 2,62 metra rozstawu osi, więc w środku faktycznie będzie ciasnawy. Z trzeciej: Peugeot E-2008 klasyfikowany jest jako przedstawiciel segmentu B, a ma 4,3 metra długości, 1,82 metra szerokości i 2,61 metra rozstawu osi. Dlatego Elektrowóz będzie mówił o Atto 2 jako o crossoverze pogranicza segmentów i wskazywał, że bardzo bliskim konkurentem modelu jest Peugeot E-2008 właśnie.

Cena BYD-a Atto 2 to 129 900 złotych w wersji Active i 141 000 złotych dla wariantu Boost. Producent odrobił zadanie domowe, na tle Peugeota stara się wyróżnić wyposażeniem i wykończeniem wnętrza. W podstawie otrzymujemy elektryczne regulowane fotele, a prostsze konstrukcyjnie i ważniejsze w elektrykach podgrzewanie tapicerki i kierownicy dostępne jest w… wyższej edycji. Ekran centralny może być 10,1- lub 12,8-calowy, obsługuje bezprzewodowe Android Auto i Apple CarPlay, wszędzie są porty USB C i A, a w edycji Boost także indukcyjna ładowarka telefonu.

Nie rozpieszcza bateria BYD-a Atto 2: 45,12 kWh pojemności (ogniwa LFP) przekłada się na 312 jednostek WLTP zasięgu, do 267 kilometrów realnie w trybie mieszanym, do 187 kilometrów przy 120 km/h i rozładowaniu baterii do zera [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu]. Maksymalna moc ładowania to 65 kW, w optymalnych warunkach postój przy ładowarce dla przedziału 10 -> 80 procent potrwa 37 minut. To długo, poziom modeli poprzedniej generacji, we wspomnianym Peugeocie jest to około 30 minut. Plusem jest trzyfazowa ładowarka pokładowa AC-DC o mocy 11 kW i pompa ciepła, chociaż trudno dostrzec jej przewagę przy tak średnim zasięgu.

Moc BYD-a Atto 2 to 130 kW/177 KM, moment obrotowy wynosi 290 Nm. Pojemność bagażnika to 400 litrów, więcej niż w przypadku choćby VW ID.3 (385 litrów) – ale tam z kolei kabina będzie przestronniejsza. Auto obsługuje oddawanie energii z użyciem V2L, co może być zaletą modelu na tle europejskiej konkurencji. Producent obiecuje, że jeszcze w tym roku pojawi się BYD Atto 2 Comfort z baterią o pojemności około 61 kWh i zasięgiem do 420 jednostek WLTP.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: