Ploteczki. Portal 36kr twierdzi, że chiński BYD intensywnie pracuje nad swoim hybrydowym zespołem napędowym DM oraz nad kolejną generacją platformy e-Platform. Optymalizacje mają pozwolić na lepsze zasięgi w hybrydach ładowanych z gniazdka – do 2 000 jednostek CLTC wobec około 1 000-1 400 jednostek w modelach spalinowych – oraz umożliwić tańszą produkcję aut elektrycznych za sprawą wysokiego stopnia integracji podzespołów.

BYD e-Platform 4.0 przemebluje rynek aut spalinowych?

Platforma e-Platform w obecnej wersji 3.0 składa się z kilku podstawowych podzespołów: baterii zbudowanej w oparciu o ogniwa BYD Blade, falownika na węgliku krzemu o mocy dopasowanej do zespołu napędowego, jednego lub dwóch silników oraz oprogramowania sterującego. Falownik zwykle zintegrowany jest w jednej obudowie z silnikiem i przekładnią, dzięki czemu zmniejsza się liczba niezbędnych połączeń między komponentami:

Oprócz tego auta BYD wykorzystują architekturę 800 V, mają też pompę ciepła i scalony system grzania/chłodzenia kabiny i baterii, żeby zmniejszyć straty energii, co powinno przekładać się na wyższe zasięgi. Nowa wersja platformy, e-Platform 4.0, która rzekomo ma zostać zaprezentowana w tym roku, zakłada jeszcze większy stopień integracji podzespołów. Lepsza integracja to niższe koszty i niższa waga, a niższa waga to mniejsze zużycie energii, czyli mniejszy koszt zakupu ogniw w celu uzyskania planowanego zasięgu lub też wyższe zasięgi w tej samej cenie.

Zmiany i optymalizacje mają dosięgnąć również hybrydowego zespołu napędowego, DM, który ma pozwalać na przejechanie nawet 2 000 jednostek CLTC, około 1 280 kilometrów na jednym ładowaniu i tankowaniu. Według 36kr, BYD mówi o „bitwie o wyzwolenie”, która ma trwać trzy lata i która powinna mocno oswobodzić rynek z pęt samochodów wyłącznie spalinowych.

W 2023 roku BYD znalazł się w TOP10 największych producentów aut, był też drugim na świecie producentem elektryków i pierwszym na świecie producentem NEV-ów, elektryków i hybryd plug-in liczonych wspólnie. Obecna generacja e-Platform jest rozwiązaniem uniwersalnym, pojawia się zarówno w małym Dolphinie Mini, jak też w modelach segmentu E (BYD Han).

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]