BMW zaprezentowało najmocniejszy wariant BMW iX M60, który przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy. Auto ma 397 kW/540 KM mocy i obiecuje do 566 jednostek WLTP zasięgu na jednym ładowaniu dzięki baterii o pojemności całkowitej wynoszącej 111,5 kWh. Ale znacznie ciekawszy jest nowy lakier.
BMW iX M60, specyfikacja i wszystko, co wiemy
Nowy lakier prezentuje się tak:
Warto obejrzeć nagranie do końca, żeby zauważyć struktury widoczne na powierzchni karoserii. Producent ujawnił, że mamy do czynienia z e-atramentem (e-ink), mechanizmem stosowanym w czytnikach e-papieru. Podobnie działający proces zaciemniania powierzchni szklanych zastosowano w oknie dachowym BMW iX (patrz: test BMW iX xDrive50, mniej więcej w środku strony), choć nie da się wykluczyć, że w tym drugim przypadku wykorzystano raczej ciekłe kryształy.
Samo BMW iX M60 jest już znacznie mniej ekscytujące. Bateria o pojemności całkowitej 111,5 kWh (prawdopodobnie 105,2 kWh użytecznej) umożliwia przejechanie do 566 jednostek WLTP, do 484 kilometrów realnie w trybie mieszanym, do 340 kilometrów po autostradzie z szybkością „staram się trzymać120 km/h” lub do 238 kilometrów po autostradzie w przedziale 80->10 procent [obliczenia www.elektrowoz.pl].
Przy większych felgach zasięg WLTP BMW iX M60 spada do 499 jednostek, 426 kilometrów realnie w trybie mieszanym, 210 km kilometrów na autostradzie przy 120 km/h i przedziale 80->10 procent.
Moc BMW iX M60 wynosi 397 kW, ale przez „mniej niż 10 sekund” samochód jest w stanie osiągnąć 455 kW/619 KM oraz 1 015 Nm momentu obrotowego. W trybie Sport, z aktywnym Lanych Control i specjalnym zawieszeniem maksymalny moment obrotowy rośnie do 1 100 Nm (źródło). Oprócz tego nadal mamy do czynienia z tym samym BMW iX z instalacją działającą pod napięciem ~400 V i maksymalną mocą ładowania do 200 kW.
Ceny samochodu nie zostały jeszcze ujawnione.