Grupa BMW spodziewa się, że do 2030 roku co najmniej połowę globalnej sprzedaży koncernu będą stanowiły samochody czysto elektryczne (BEV). Dzięki temu oraz dzięki śledzeniu aut w całym cyklu życia firma chciałaby ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 200 milionów ton.

W 2030 roku co drugi nowy samochód BMW to elektryk

W ciągu nadchodzących 10 lat Grupa BMW chce wprowadzić na światowe drogi około 10 milionów aut elektrycznych (BEV). Na rynku zostaną tylko te silniki spalinowe, na które jest zapotrzebowanie. A to oznacza spore cięcia: do 2025 roku przestanie istnieć około połowa z dzisiejszych zespołów napędowych, przewiduje Oliver Zipse, prezes BMW.

Jednak przedstawicielka funduszu inwestycyjnego Union Investment, istotnego akcjonariusza BMW, nie była zadowolona z tych obietnic. Jej zdaniem firma zbyt mocno polega na SUV-ach, a do elektryfikacji podchodzi bez entuzjazmu. Według niej plany są niewystarczające, gdy spojrzeć na szum związany z samochodami elektrycznymi.

I faktycznie, Grupa BMW działa dość spokojnie: Mini planuje, że poziom 50 procent elektryków osiągnie w 2027 roku. Pełna elektryfikacja marki i skupienie się wyłącznie na napędach bateryjno-elektrycznych ma nastąpić „na początku przyszłej dekady”. Ale już w 2023 roku BMW chciałoby mieć w ofercie 13 elektryków rozsianych po 90 procent segmentów obsługiwanych przez marki (źródło).

BMW zapowiada również „nową klasę” baterii, która pojawi się w połowie dekady. Obniżona zostanie nie tylko emisyjność procesu, w którym produkowane są baterie, ale też chemia ogniw – niewykluczone, że chodzi tutaj o ogniwa ze stałym elektrolitem rozwijane przez firmę Solid Power. Odzyskiwanie materiałów (recykling) ma się stać częścią procesu produkcyjnego.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: podejście BMW jest niewątpliwie chwalebne, ale coś nam przypomniało. Oto cytat z dorocznego raportu za rok 2010:

Our mission statement up to the year 2020 is clearly defined: the BMW Group is the world’s leading provider of premium products and premium services for individual mobility.

Long-term thinking and responsible action have long been the cornerstones of our success. Striving for ecological and social sustainability along the entire value-added chain, taking full responsibility for our products and giving an unequivocal commitment to preserving resources are prime objectives firmly embedded in our corporate strategy.

Jak widać część zapowiedzi jest bardzo podobna, być może z tego samego szablonu. Dokłada się tylko do nich tylko opowieść o aktualnym trendzie. 🙂

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]