Niemiecki portal Auto Motor und Sport dowiedział się, że BMW wstrzymało dostawy swoich hybryd plug-in, a te już sprzedane wzywa do warsztatów. W modelach wyprodukowanych od 13 marca do 6 sierpnia 2020 roku może dojść do zwarcia podczas ładowania samochodów.
Problemy w hybrydach plug-in Grupy BMW
Problem dotyczy właściwie wszystkich hybryd plug-in w ofercie Grupy:
- BMW serii 3 oraz serii 3 Touring (kombi),
- BMW serii 2 Active Tourer,
- BMW serii 5 i 5 Touring (kombi),
- BMW serii 7,
- BMW X1,
- BMW X2,
- BMW X5,
- Mini Contryman.
W okresie produkcyjnym od marca do sierpnia na baterii pozostawiono ścieg spawalniczy (potocznie: spaw), który powinien zostać usunięty. „W rzadkich przypadkach” może on spowodować zwarcie podczas pierwszego ładowania. Dlatego wstrzymano wydawanie samochodów, a te, które zostały już dostarczone, są wzywane do warsztatów.
Problem może pojawić się po podłączeniu samochodu do ładowania, natomiast regeneracja energii w trakcie jazdy jest dozwolona „z ograniczeniami” [nie wyjaśniono, co to oznacza]. Ścieg spawalniczy pozostawiono w około 4 460 sztukach aut na całym świecie, w tym około 1 000 w Niemczech. Spośród tych ostatnich zaledwie 10 procent zostało wydanych nabywcom (źródło).