Sześć lat po rynkowej premierze BMW zadecydowało o zakończeniu produkcji BMW i8, pierwszej sportowej hybrydy plug-in niemieckiego producenta. Taśmy montażowe staną w kwietniu 2020 roku. Od 2014 roku sprzedano ponad 20 tysięcy egzemplarzy samochodu.

BMW i8: * 2014 – † 2020

BMW i8 było rozwijane w ramach „Projektu i” między innymi przez współczesnego prezesa Volkswagena, Herberta Diessa. Samochód wyprzedził swoje czasy o dobre 7-8 lat. Dopiero teraz, w kolejnym dziesięcioleciu, producenci myślą o uzupełnianiu malejących silników spalinowych bateriami i coraz mocniejszymi  silnikami elektrycznymi.

BMW i8 dysponowało silnikiem elektrycznym o mocy 98 kW (133 KM) i baterią o pojemności 7,1 kWh, która w optymalnych warunkach pozwalała na przejechanie do 24 kilometrów w trybie czysto elektrycznym. Ale to nie koniec: choć mamy do czynienia z rasowym autem sportowym, zamontowano w nim 3-cylindrowy turbodoładowany silnik spalinowy o pojemności 1,5 litra i mocy, uwaga, 170 kW (231 KM).

Łączna moc BMW i8 wynosiła najpierw 266 kW (362 KM), a od roku 2018 – 275 kW (374 KM).

> Oto Mercedes EQS i Mercedes EQS. Koncept i zamaskowany prototyp. Lucid Air da mu radę? [wideo]

Dzięki specjalnie ukształtowanemu układowi wydechowemu oraz dodatkowej elektronice, silnik spalinowy – gdy już się uruchomił – brzmiał tak:

Jako ciekawostkę warto dodać, że pierwsza wersja koncepcyjna, którą pokazano jeszcze w roku 2009, również dysponowała trzycylindrowym silnikiem, ale na… olej napędowy.

BMW chwali się, że i8 było liderem swojego segmentu (sportowych hybryd plug-in?) i sprzedało się w ponad 20 tysiącach egzemplarzy, czyli w liczbie przewyższającej całą konkurencję – i to zsumowaną. Jako jeden z dwóch przedstawicieli „Projektu i”, auto miało dać początek linii zupełnie nowych elektryków i hybryd plug-in w BMW (źródło).

Tak się jednak nie stało, prace napędami hybrydowymi i elektrycznymi wyhamowały na dobre pięć lat, co zresztą doprowadziło do wymiany prezesa. Pierwszym czysto elektrycznym samochodem BMW od czasów BMW i3 będzie BMW iX3, które powinno trafić do produkcji jeszcze w tym, 2020 roku.

> Specyfikacja BMW iX3: 210 kW mocy, 400 Nm momentu obrotowego, 74 kWh baterii i „ponad 440 km WLTP”

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: