Nowe BMW serii 3 w wersji kombi zostanie wprowadzone na rynek także w wersji 330e, czyli jako hybryda plug-in z silnikiem spalinowym i elektrycznym. Auto ma oferować „63 kilometry według normy WLTP przeliczonej na NEDC dla celów porównawczych”, co oznacza nieco ponad 42 kilometry zasięgu realnego [obliczenia www.elektrowoz.pl].

BMW 330e (2020) Touring: dane techniczne i wszystko, co wiemy

Hybrydowe BMW serii 3 wyposażone będzie w czterocylindrowy silnik spalinowy o pojemności 2,0 litra oraz silnik elektryczny zintegrowany z 8-biegową przekładnią automatyczną („Steptronic”). Maksymalna moc silnika spalinowego to 135 kW (184 KM), silnika elektrycznego – 80 kW (109 KM), co w sumie daje 185 kW (252 KM). W trybie XtraBoost przez 10 sekund samochód może uzyskać dodatkowe 30 kW (41 KM).

Przyspieszenie BMW 330e Touring do 100 km/h trwa 6,1 sekund. Średnie zużycie energii samochodu ma wynosić 16,3-15,7 kWh/100 km, ale po raz kolejny jest to wartość „WLTP przeliczona na NEDC dla celów porównawczych”, dlatego w realnym użytkowaniu należy spodziewać się około 18-24 kWh/100 km przy normalnej jeździe.

Producent nie podał, jaka jest pojemność akumulatorów BMW 330e Touring, ale można próbować oszacować, że wyniesie ona około 12 kWh, z czego pojemność użyteczna to mniej więcej 9-10 kWh. Nowe BMW 330e w wariancie sedan dysponuje dokładnie 12 kWh, więc producent raczej nie będzie tutaj eksperymentował:

> Nowe BMW serii 3 również jako hybryda plug-in: BMW 330e (2019) – już nie „iPerformance”

Zdjęcie otwierające: nowe BMW serii 3 Touring, model M Sport. Zdjęcie ilustracyjne, BMW nie pokazało jeszcze zdjęć wersji 330e (c) BMW

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]