Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

BMW rozważa przesunięcie startu produkcji BMW i4 z końca 2021 roku na sierpień/wrzesień

Niemiecki dziennik Handelsblatt dowiedział się, że BMW rozważa przyspieszenie produkcji BMW i4, elektrycznego sedana segmentu D. Zamiast ruszać z liniami montażowymi pod koniec roku, firma myśli ponoć o sierpniu/wrześniu. Dzięki temu ruchowi pierwsi nabywcy auta mieliby szansę otrzymać je na początku czwartego kwartału 2021.

BMW i4 szybciej, żeby zbilansować emisję czy w końcu odpowiedzieć na zuchwałość konkurencji?

BMW zaplanowało wprowadzanie nowych modeli samochodów elektrycznych na koniec 2020 (BMW iX3) i rok 2021 (BMW iX, BMW i4). To pierwsze lata, gdy zaczęły obowiązywać ostrzejsze normy emisji, łatwo zatem wywnioskować, że wszystko zostało strategicznie skalkulowane. Teraz jednak producent chce ponoć przyspieszyć rynkową premierę BMW i4, elektrycznego odpowiednika BMW serii 3/4 (źródło).

Fabryka w Monachium (Niemcy) rozpoczęła przygotowania do wytwarzania i4 latem minionego roku. Automatyka i narzędzia są już gotowe, przedprodukcyjne modele zjechały z linii w grudniu 2020 roku. Ogniwa do baterii będzie dostarczać CATL i Samsung SDI, a w przyszłości również europejski Northvolt. Baterie będą składane w Dingolfing. Całość czeka na oficjalną decyzję o starcie, a na rynku zaczynają rozpychać się kolejne modele aut.

Dotrzymanie wcześniejszych terminów oznaczałoby, że i4 będzie jednym z wielu

Rozpoczęcie produkcji BMW i4 zgodnie z wcześniejszym planem, pod koniec roku 2021 oznaczałoby, że elektryk zacznie trafiać do nabywców na początku roku 2022. W tym czasie na europejskim rynku od ponad roku dostępna byłaby Tesla Model 3 po faceliftingu, ruszyłyby dostawy Tesli Model Y z europejskiej fabryki, mogłyby się też pojawić chińskie modele konkurujące z nowym BMW (Xpeng P7, BYD Han).

Na ich tle i4 mogłoby się nie prezentować tak dobrze, jak na tle samej tylko Tesli Model 3. A wymieniliśmy zaledwie część modeli z segmentu D i najbliższych okolic. Została nam górna część segmentu C/C-SUV oraz segment E (np. Audi e-tron GT).

Zdjęcia: model w kolorze miedzianozłotym – koncepcyjne BMW i4, model zamaskowany – finalna wersja BMW i4 (c) BMW

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version