Fabryka w Regensburgu (Niemcy) rozpoczęła produkcję elektrycznego BMW iX1. Auto będzie zjeżdżało z tych samych linii montażowych, co warianty spalinowe, więc BMW może elastycznie dostosowywać liczbę wytwarzanych egzemplarzy do popytu. Pierwsze samochody miały trafić do odbiorców w listopadzie 2022 roku i być może tak się właśnie stanie, choć firmie zostały już tylko nieco ponad dwa tygodnie na zrealizowanie obietnicy.

BMW iX1 – elektryczny crossover do walki w EQA, XC40, Q4 e-tron

Zgodnie z wrześniowymi zapowiedziami, jako pierwsze do nabywców ma dojechać BMW iX1 xDrive30, wariant z dwoma silnikami o mocy 200 kW/272 KM, z opcją krótkotrwałego doładowania o 30 kW/41 KM (tryb „boost”). Od końca września model jest już w cenniku, startuje od 250 000 złotych (konfigurator TUTAJ). Lepiej wyposażona edycja xLine kosztuje od 259 900 złotych, wersja z pakietem sportowym M – od 265 900 złotych. Zasięgi aut wynoszą od 427 do 439 jednostek WLTP, co daje 365-375 kilometrów realnie w trybie mieszanym i 256-263 kilometry zasięgu na autostradzie przy 120 km/h i rozładowaniu baterii do 0 [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu].

W standardzie otrzymujemy m.in. diodowe światła z przodu i z tyłu, dwustrefową klimatyzację z nawiewami na tylną kanapę, elektryczną klapę tylną, 3-fazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW, możliwość rozpędzenia się do 127 kW na ładowarce DC i 17-calowe felgi aluminiowe. W wariancie xLine dodatki są głównie wizualne: ładniejsze felgi, listwy dekoracyjne na karoserii, tapicerkę ze sztucznej skóry i 18-calowe felgi (Aero 866 Bicolor). Aby mieć sportowe fotele przednie, tapicerkę ze skóry i alcantary, musimy zamówić pakiet sportowy M.

Ciekawostką jest bateria samochodu. Otóż jest ona składana w Regensburgu z ogniw prostopadłościennych, których obudowy pokryto grubą warstwą farby dla lepszego przewodnictwa cieplnego i wyższej wytrzymałości mechanicznej. Praca ludzi jest nadzorowana przez sztuczną inteligencję, każdy egzemplarzy BMW iX1 ma swój „cyfrowy odpowiednik”. BMW iX1 jest modelem segmentu C-SUV, będzie konkurować na rynku z Mercedesem EQA i Volvo XC40, w mniejszym stopniu również z większym Audi Q4 e-tron.

Zdjęcie otwierające: oficjele BMW i przedstawiciel Bawarii (ostatni z prawej) z kluczykiem do BMW iX1 xDrive30 (c) BMW

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: