Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

BMW pokazało (od lewej) iNext, iX3 oraz i4. Oficjalne debiuty od 2020 roku

BMW pokazało zdjęcia nadchodzących elektrycznych modeli firmy: BMW iNext, BMW i4 oraz BMW iX3. Auta zaprezentowano podczas zimowych testów, w maskowaniu. Pierwsze z nich, elektryczny SUV iX3 trafi na rynek w 2020 roku. Następne będą i4 oraz iNext.

Nowe elektryczne BMW na rynku od 2020 roku

BMW od dawna dysponuje elektrycznym zespołem napędowym, dlatego wprowadzenie na rynek kolejnych modeli aut powinno być tylko formalnością. Jednak producent na razie jeszcze testuje i czeka.

Jako pierwsze trafi do sprzedaży BMW iX3, czyli elektryczna wersja BMW X3. Samochód nieszczególnie różni się od swojego spalinowego krewniaka, a maskowanie sugeruje, że najważniejsze zmiany będą dotyczyły atrapy chłodnicy i wlotów powietrza (przód) oraz dyfuzora pod zderzakiem (tył).

> Skoda rozważa elektrycznego hatchbacka średniej wielkości na bazie Volkswagena ID.3 / Neo

BMW iX3: dane techniczne, napęd, zasięg

Dane techniczne BMW iX3 są następujące: zasięg „ponad 400 kilometrów” (deklaracja producenta), moc ładowania wynosząca 150 kW, napęd BMW eDrive piątej generacji. Pojemności baterii nie podano, ale sądząc po deklarowanym zasięgu wyniesie ona prawdopodobnie około 60-80 kWh. Auto na rynek ma trafić w 2020 roku, chociaż pojawiają się głosy, że firma rozpocznie przedsprzedaż już w 2019 roku.

BMW i4: specyfikacja i wszystko, co wiemy

Z kolei w 2021 roku do oferty trafią BMW i4 oraz BMW iNext. BMW i4 to czterodrzwiowe coupe nawiązujące stylistycznie do serii GT. Samochód ma mieć „ponad 600 kilometrów zasięgu” (deklaracja producenta) i przyspieszy do 100 km/h w ponad 4 sekundy. Według nieoficjalnych informacji auto pojawi się na rynku w następujących wariantach:

Opcje droższe, z większymi akumulatorami, prawdopodobnie trafią na rynek wcześniej niż tańsze, z mniejszą baterią.

BMW iNext

BMW iNext ma być propozycją zaskakującą wzorniczo. Elektryczny SUV ma posiadać nie tylko napęd BMW eDrive 5. generacji, ale również szereg usług online i mechanizmy umożliwiające autonomiczną jazdę 3. poziomu. Samochód poradzi sobie zatem w wielu sytuacjach, jednak będzie wymagał stałego nadzoru i udziału człowieka przy trudniejszych warunkach drogowo-pogodowych.

Zasięg BMW iNext ma „przekraczać 600 kilometrów” (deklaracja producenta). Pojawiają się sugestie, że samochód może zadebiutować na rynku pod nazwą BMW iX5, jednak są to tylko spekulacje.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version