Wiceprezes działu BMW M, Dirk Hacker, potwierdził, że firma pracuje nad samochodami z napędem hybrydowym. Nie są znane żadne dodatkowe szczegóły, ale Hacker podkreśla, że skorzystanie z silników elektrycznych było „nieuniknione”.

BMW M [już wkrótce] z silnikiem elektrycznym

Linia BMW M to wzmocnione, szybkie samochody BMW, które przechodzą przez osobną linię montażową. „M” w nazwie wzięło się od „Motorsport”, dlatego BMW M mają często znacznie większe, bardziej doładowane silniki o mocach znacząco wyższych niż cywilne modele.

W rozmowie z Autocarem wiceprezes BMW M, Dirk Hacker, przyznał, że dział „M” pracuje nad zastosowaniem silników elektrycznych. I nic dziwnego. Gwarantują one wysokie momenty obrotowe – patrz: Tesla Model 3 Long Range: moc 224 KM, moment obrotowy 3 700 Nm! – od samego początku pracy silnika. Dzięki dodatkowemu wektorowaniu silniki elektryczne umożliwiają też precyzyjne sterowanie momentem obrotowym na kołach, co pozwala na utrzymanie trakcji w każdych warunkach.

> Wektorowanie w Rimac – będzie konkurencja dla Tesla Roadster? [spekulacje]

Silniki elektryczne w BMW M

„M”, zdaniem Hackera, nie uniknie napędów hybrydowych. Firma już teraz pracuje nad rozwiązaniem technologicznym, ale nie ma jeszcze ostatecznej decyzji, jak miałoby zostać wdrożone. Wiceprezes zastanawia się, czy nie ucierpią na tym parametry samochodów. Silnik elektryczny z pakietem baterii to jednak dodatkowa masa, która musi się jakoś opłacić.

Tymczasem specjaliści z branży twierdzą, że BMW M w zasadzie nie ma wyjścia. Coraz ostrzejsze normy emisji spalin wymuszają zmniejszanie zużycia paliwa w silnikach, a to oznacza poszukiwanie alternatywnych rozwiązań. Samochód zgodny z normą Euro 5 powinien palić maksymalnie 6,65 litra benzyny lub 5,92 litra oleju napędowego na 100 kilometrów (obliczenia www.elektrowoz.pl na podstawie danych eia.gov) – a teraz obowiązuje już przecież norma Euro 6!

Hacker podkreśla jednak, że BMW będzie budować silniki spalinowe tak długo, jak to tylko będzie możliwe. Twierdzi, że sprzedaż BMW M2 przekroczyła ich najśmielsze oczekiwania – co dowodzi, że dla pewnej grupy entuzjastów nadal ważny jest ryk silnika spalinowego [zamiast większego momentu obrotowego silnika elektrycznego – dodatek redakcji].

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Samochody elektryczne mają dziś takie zasięgi – zalajkuj i ZOBACZ:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: