Zaczynamy mieć wrażenie, że BMW i Volkswagen maskują swoja samochody elektryczne tylko po to, żeby więcej o nich pisano. Jak czujnie wychwycił niemiecki portal Electrive, na Instagramie pojawiły się właśnie dwa zdjęcia BMW iX3 w wersji bez kamuflażu. Różnice w stosunku do prototypu? Marginalne.
Ostateczna wersja BMW iX3 niemal identyczna jak wariant demo sprzed 2 lat
BMW iX3 po raz pierwszy zaprezentowano dokładnie dwa lata temu, pod koniec kwietnia 2018 roku. Samochód pokazano bez maskowania i zapowiedziano, że będzie produkowany w Chinach oraz że do sprzedaży trafi w roku 2020.
Później nastąpiła cała seria testów i prezentacji, w których model był mniej lub bardziej zamaskowany. I to mimo faktu, że auto stanowiło konwersję spalinowego BMW X3, więc siłą rzeczy musiało być do niego podobne.
Teraz na Instagramie doszło do „wycieku”: pojawiło się zdjęcie BMW iX3 bez maskowań (źródło). Nie zaskoczymy chyba nikogo, jeśli powiemy, że samochód niespecjalnie różni się zarówno od spalinowego X3, jak też od prototypu, który poznaliśmy dwa lata temu. Dotyczy to nawet niebieskich akcentów na zaślepionej atrapie chłodnicy z przodu, choć warto dodać, że została ona wyraźnie podzielona na dwie „nerki”.
W prototypie obie „nerki” były ze sobą połączone:

Tył BMW iX3 zaprezentowany w kwietniu 2018 roku. Znajdź pięć różnic w stosunku do poprzedniego zdjęcia 🙂 (c) BMW
Produkcja BMW iX3 rozpocznie się w Państwie Środka jeszcze w tym roku. Samochód będzie sprzedawany lokalnie oraz eksportowany do Europy. Nie pojawi się na amerykańskim rynku ze względu na, jak mówią nieoficjalne wieści, zbyt niski zasięg na jednym ładowaniu. BMW deklaruje tutaj 440 jednostek WLTP, co powinno się przełożyć na maksymalnie 370-380 kilometrów zasięgu realnego uzyskiwanego z baterii o pojemności użytecznej 74 kWh.
BMW iX3 w początkowej fazie będzie dysponował wyłącznie napędem na tył. Silnik ma zaoferować 210 kW (286 KM) mocy i 400 Nm momentu obrotowego. Ceny samochodu nie ujawniono, my oszacowaliśmy ją na 250-300 tysięcy złotych.
> Specyfikacja BMW iX3: 210 kW mocy, 400 Nm momentu obrotowego, 74 kWh baterii i „ponad 440 km WLTP”