Nowe wieści o BMW iX3. Według niepotwierdzonych informacji elektryczny SUV BMW trafi najpierw do Europy. Wersja o nazwie BMW iX3 sDrive75 ma mieć napęd na tył, dysponować baterią o pojemności 75 kWh oraz oferować 400+ kilometrów zasięgu.
BMW iX3: specyfikacja i wszystko, co wiemy
Zacznijmy od podstawowej informacji: BMW iX3 będzie produkowane w Chinach i trafi stamtąd na rynek wewnętrzny oraz do Europy i Stanów Zjednoczonych. Na naszym kontynencie auto ma się pojawić wcześniej niż w Ameryce. Samochód powstanie na bazie BMW X3 (G08) z większym rozstawem osi – platforma CLAR – i ma nosić oznaczenie BMW iX3 sDrive75.
Oznaczenie to ma bardzo konkretne konsekwencje, sugeruje bowiem:
- napęd na jedną oś („sDrive”),
- baterię o pojemności 75 kWh.
Auto należy do segmentu D-SUV, rozmiaramy będzie więc konkurować z Jaguarem I-Pace, Mercedesem EQC i, w przyszłości, Teslą Model Y. Spekuluje się, że moc ładowania BMW iX3 wyniesie 150 kW, ale naszym zdaniem będzie wyższa, w przedziale 175-200 kW. Już w prototypowym BMW i3 160 Ah udało się przecież osiągnąć 175 kW, a tamta bateria miała zaledwie 56 kWh pojemności:
Według BMW Blog moc silnika wyniesie około 220 kW (~300 KM). Zasięg samochodu ma wynieść „ponad 400 kilometrów” i przy tej pojemności baterii 400+ km zasięgu realnego jest faktycznie do osiągnięcia. Inna sprawa, że portal AutomobileMag podaje zaledwie 257 km (źródło), co wydaje się wartością zaskakująco niską – trzeba tu jednak zastrzec, że iX3 faktycznie wykorzystuje zespół bateryjno-napędowy czwartej generacji, a więc starszy niż będzie miało BMW iNext.
W najgorszym razie samochód nie powinien oferować mniej niż 350-380 km. Również dlatego, że mniejsze wartości oznaczają fatalną prezencję na tle konkurencji.
Dźwięki do nowej generacji samochodów elektrycznych – czyli prawdopodobnie także BMW iX3, bo BMW iNext już na pewno – ma opracować Hans Zimmer, niemiecki producent muzyki filmowej. Nieoficjalnie mówi się, że pokaz auta może się odbyć już podczas wrześniowych targów IAA 2019 w Frankfurcie.