Od kilku lat wiadomo, że BMW może wprowadzić na rynek całą paletę samochodów z serii BMW iX_ – producent zarejestrował bowiem jako znaki towarowe symbole od iX1 do iX9. Teraz Automobile Mag spekuluje, że w ciągu nadchodzących lat na rynek trafi najmniejszy crossover marki: BMW iX1. Prawdopodobnie zastąpi BMW i3.
BMW iX1: specyfikacja i wszystko, co wiemy
Choć BMW i3 uważa się za „hatchbacka z wysoko idącą linią dachu”, tak naprawdę poniżej klasy D trudno o jednoznacznie odróżnienie między samochodami z segmentu, dajmy na to, B i B-SUV. Dla przykładu: wysokość BMW i3 (segment B) to 1,58 metra, wysokość Hyundaia Kona Electric (segment B-SUV) – 1,57 metra…
Dlatego pojawiają się plotki, że choć następca BMW i3 będzie zbliżony do niego wymiarami, otrzyma oznaczenie iX, z „X”, które sugeruje crossovera. Niewykluczone, że będzie nim właśnie wspomniany BMW iX1.
> Volkswagen: Koszty produkcji grają kluczową rolę przy rozwoju rynku elektryków. Będzie taniej
Automobile Mag twierdzi, że iX1 nosi roboczą nazwę U11 i jest crossoverem następnej generacji z napędem na przód (źródło). W wersji czysto elektrycznej samochód ma mieć baterię o pojemności 38 lub 76 kWh, co da mu odpowiednio 195 i 306 kilometrów zasięgu. Te pojemności i zasięgi wydają nam się dość dziwne, jeśli wziąć pod uwagę dzisiejsze parametry choćby BMW i3 – 42,2 kWh, 246 km – dlatego spodziewamy się, że liczby mogą być jednak inne.
Wnętrze ma być ultraminimalistyczne, a zamiast klasycznych liczników pojawi się zakrzywiony ekran z wszystkimi instrumentami i kontrolkami.
Dzięki uniwersalnej platformie samochód ma być dostępny również w wariancie plug-in. Jego produkcję zaplanowano na rok 2022, natomiast rynkowy debiut – na rok 2023.
Zdjęcie otwierające: zamaskowane BMW X1 (nie iX1) podczas drogowych testów (c) Motor.es